beantwoord

geld terug bij vertraging

• 19 november 2015
  • 10 reacties
  • 178 Bekeken

hallo,

op 8-11-2015 heb ik de trein genomen van nijmegen naar Enschede Drienerlo. Vertrektijd 18:48, verwachte aankomsttijd: 20:22.
Nu had de trein van Nijmegen naar Zutphen vertraging waardoor ik de trein van Zutphen naar Hengelo heb gemist. Ik ben toen naar Deventer gereisd in de hoop de trein van 20:00 nog te halen, maar de vertraging was te groot om deze te halen en daarom heb ik de trein van 20:30 moeten nemen waardoor ik om 21:22 aankwam op station Drienerlo. (claimnummer 41016232, ''geen of onvoldoende vertraging'')
Dit is dan 60 minuten vertraging naar mijn idee, maar toch is mijn vlaim afgewezen.
groet,

Eva
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 19 november 2015, 12:36

Heeft u ingevuld dat u 60 minuten vertraging had? Op de rekenmanier van NS had u 30 minuten vertraging. NS kan namelijk aan de hand van uw in- en uitchecken niet zien dat u anders wilde reizen (met de Syntus-trein) dan u gedaan heeft (via Deventer met NS). Bovendien geeft NS geen geld terug als u de trein van een andere vervoerder mist.

Later vandaag zal er wel een forummoderator (NS medewerker) mee komen lezen die nog eens naar de situatie zal willen kijken.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Heeft u ingevuld dat u 60 minuten vertraging had? Op de rekenmanier van NS had u 30 minuten vertraging. NS kan namelijk aan de hand van uw in- en uitchecken niet zien dat u anders wilde reizen (met de Syntus-trein) dan u gedaan heeft (via Deventer met NS). Bovendien geeft NS geen geld terug als u de trein van een andere vervoerder mist.

Later vandaag zal er wel een forummoderator (NS medewerker) mee komen lezen die nog eens naar de situatie zal willen kijken.
Als ik van plan was geweest oorspronkelijk via Deventer te reizen zou ik ook volgens dienstregeling om 20:22 aangekomen zijn op Enschede Drienerlo, maar door de vertraging nu dus om 21:22.
Reputatie 6
Badge +1
Als u bij voorbaat van plan was geweest via Deventer te reizen (en dat is eigenlijk wat u nu ook gedaan heeft) dan zou u met de trein van 18:48u uit Nijmegen om 20:52u zijn aangekomen op Enschede Drienerlo. Blijft staan dat u een half uur vertraging had.
hallo,

ok, dan begrijp ik de reden waarom mijn claim is afgekeurd (de NS moet natuurlijk ook ergens een streep zetten met wat ze wel of niet vergoeden). Dit zou dan wel betekenen dat ik vergoeding voor 30 t/m 59 min vertraging zou kunnen aanvragen?
Dit zou dan wel betekenen dat ik vergoeding voor 30 t/m 59 min vertraging zou kunnen aanvragen?

Correct en tevens juist, mits deze vertraging in z'n geheel bij NS is opgelopen. Check voor meer info http://www2.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html
Kan dat dan via dit forum? Want ik kan voor hetzelfde traject niet een nieuwe claim (voor 30-59 min) indienen.
Hoi Eva! Ik heb de claimtijd gewijzigd naar 30 minuten, en de claim is nu alsnog goedgekeurd.
Ik heb echter wel op 25-11-2015 een mail gekregen dat deze claim (met claimnummer 41016232) is afgekeurd...
Hoi Eva. Dat is vreemd. Ik heb hem nogmaals aangepast en de claim is nu definitief goedgekeurd. Excuses!
ok, bedankt!

Reageer