beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 25 November 2015
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Goedemiddag,

2 november jl. had ik een half uur vertraging (in de spits) op het traject van Rotterdam noord naar Amsterdam Duivendrecht. Hiervoor heb ik een aanvraag 'geld terug bij vertraging' gedaan. De aanvraag is vervolgens ingewilligd en ik krijg volgens de NS €7,74 euro terug. Waar is dit bedrag op gebaseerd? De 'prijsdetails' voor deze reis zijn namelijk 'vol tarief' ofwel €12,80. (Het claimnummer is overigens 41023010)

Met vriendelijke groet,
Martin
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 November 2015, 13:57

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Martin, en welkom op het forum!

Je kunt je bezwaar telefonisch indienen, maar als je wil kan ik je claim morgen ook zelf even bekijken voor je.
Hoi Sivan,

Bedankt voor je snelle antwoord. Als je er morgen even naar kan kijken zou dat fijn zijn.
Hoi Martin. Ik heb je claim beoordeeld.

Je claimt voor een half uur vertraging. Je hebt een Altijd Vrij en op basis daarvan krijg je € 7.74. Meer informatie hierover kun je vinden op http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html.
Hoe is het mogelijk om bij NS op een ritprijs uit te komen die niet afgerond is op 10 cent?
Pe_pe, het gaat om een Altijd Vrij, niet om een reguliere ritprijs. Excuses, dat had ik wat duidelijker moeten vermelden. Het gaat dus om een deel van de maandprijs. Ik zal het even verduidelijken.
Check. 🙂

Reageer