beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 17 december 2015
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Op 23 november vetrok ik rond 08:00 uit Haarlem naar Den Bosch, met de bedoeling daar om 09:25 aan te komen.

Na Utrecht stopte de intercity in een weiland, en riep de conducteur om dat we "nooit uit Utrecht hadden mogen vertrekken", en de trein op het eerstvolgende station Geldermalsen zou eindigen. Hierop stapte iedereen uit, en stond ik met ca 1000 andere reizigers op het verder verlaten station. Er was geen enkel zicht op het hervatten van het treinverkeer. Ik checkte uit op zoek naar bussen, taxi's, desnoods een Alpaca richting Den Bosch. Uiteindelijk heb ik met andere reizigers een taxi geregeld. Onderweg in de Taxi vertelde de andere reiziger dat zij al anderhalfuur op Geldermalsen had staan wachten. Uiteindelijk kwam de taxi rond 10:45 aan in Den Bosch.

Ik heb recht op de regeling 'Geld terug bij Vertraging (60 min)' en verzoek mijn afgewezen claim #41039745 alsnog goed te keuren.

Zie ook
http://www.dichtbij.nl/den-bosch/regionaal-nieuws/artikel/4200076/veel-uitval-van-treinen-vanaf-station-den-bosch.aspx

en
https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/afwijzing-ontvangen-geld-terug-vertraging-daar-ben-niet-mee-eens-20621
icon

Beste antwoord door Sivan NS 17 december 2015, 11:26

Hoi Arne, en welkom op het forum!

Je dient een claim in voor Haarlem - Geldermalsen, met vetrektijd 08.02. Volgens dienstplanning zou je om 09.21 op Geldermalsen aankomen. Jij bent hier om 09.36 uitgecheckt. Het systeem heeft dan ook naar deze reisgegevens gekeken en op basis daarvan de claim afgewezen.

In jouw geval ben je met de taxi naar Den Bosch gereisd. Je hebt zodoende geen check-uit op dat station. Dit soort claims kun je het beste via Klantenservice indienen, omdat de claim dan wordt beoordeeld door een medewerker, en niet door een computer.

Gelet op je reistransacties van de terugweg en de informatie die je nu geeft, heb ik je claim herzien. De claim is zodoende nu alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Arne. Bedankt voor je suggestie! Binnen Mijn NS hebben we ervoor gekozen dit niet te doen, zodat alle claims meteen door kunnen gaan en de afhandeltijd zodoende sneller is. Claimen via een formulier of brief kan echter ook.
Hoi Sivan

Dank voor je snelle reactie.

Het zou (Voor jullie ook) handiger zijn een vrij tekst veld in te kunnen vullen bij de digitale claim via Mijn-NS. Claims die op basis van de software worden afgewezen, kunnen zo automatisch alsnog handmatig worden beoordeeld.
Hoi Arne, en welkom op het forum!

Je dient een claim in voor Haarlem - Geldermalsen, met vetrektijd 08.02. Volgens dienstplanning zou je om 09.21 op Geldermalsen aankomen. Jij bent hier om 09.36 uitgecheckt. Het systeem heeft dan ook naar deze reisgegevens gekeken en op basis daarvan de claim afgewezen.

In jouw geval ben je met de taxi naar Den Bosch gereisd. Je hebt zodoende geen check-uit op dat station. Dit soort claims kun je het beste via Klantenservice indienen, omdat de claim dan wordt beoordeeld door een medewerker, en niet door een computer.

Gelet op je reistransacties van de terugweg en de informatie die je nu geeft, heb ik je claim herzien. De claim is zodoende nu alsnog goedgekeurd.

Reageer