beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 28 januari 2016
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 15 januari 2016 reisde ik vanuit Enschede terug naar Rotterdam Alexander. In Gouda stopte de trein vanwege een Stroomstoring met als toevoeging "We kunnen geen verdere mededelingen doen en kunnen ook niet aangeven hoe lang het kan duren". Vanwege deze non-informatie besloot ik de bus naar huis te nemen, met als gevolg een uur vertraging op mijn geplande reis. Ik heb daarom een 'claim' ingediend via "geld terug bij vertraging" maar deze is afgewezen, omdat geen afwijkende reistijden zijn vastgesteld. Dank je de koekoek. De trein is inderdaad op tijd uit Enschede vertrokken en op tijd in Gouda aangekomen, maar daar kon ik het verder zelf uitzoeken. Volgens de regels heb je geen recht op geld terug bij vertraging als je zelf van ander vervoer gebruik maakt. Maar blijven wachten tot de NS zich weer laat horen was geen optie. Ik vind dit een erg klantonvriendelijke bejegening. Mijn vraag is dus: kan vertraging doordat de trein niet verder rijdt op een meer elegante manier worden opgelost? Om uiteindelijk mijn opmerking kwijt te kunnen was een lange weg, ook al erg klantonvriendelijk!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 januari 2016, 10:17

Je claimt als vertrektijd 15.15, het systeem vindt dan de trein van 15.16 (ik neem aan dat je die ook bedoelde). Daarnaast claim je voor Enschede - Gouda, terwijl je naar Rotterdam Alexander moest.

Gezien de informatie die werd gegeven, snap ik dat je voor de bus hebt gekozen. Aangezien je geen afgekocht reisrecht hebt, heb je niet betaald voor de reis Enschede - Rotterdam Alexander dus dat deel kan ik ook niet vergoeden. Als je mij een uitdraai van je reis per bus stuurt via forum@ns.nl, zal ik kijken of ik je claim alsnog kan goedkeuren voor Enschede - Gouda.

Mocht je in het vervolg een reis hebben gemaakt waarbij je reistransacties afwijken van de reis die je had willen maken, dan kun je het beste claimen via een formulier met begeleidend schrijven. Je claim wordt dan door een medewerker beoordeeld, en niet door de computer.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Theo, en welkom. Vervelend dat je reis zo is verlopen.

Heb je een claimnummer voor mij?
Ja: claimnummer 41079292
Je claimt als vertrektijd 15.15, het systeem vindt dan de trein van 15.16 (ik neem aan dat je die ook bedoelde). Daarnaast claim je voor Enschede - Gouda, terwijl je naar Rotterdam Alexander moest.

Gezien de informatie die werd gegeven, snap ik dat je voor de bus hebt gekozen. Aangezien je geen afgekocht reisrecht hebt, heb je niet betaald voor de reis Enschede - Rotterdam Alexander dus dat deel kan ik ook niet vergoeden. Als je mij een uitdraai van je reis per bus stuurt via forum@ns.nl, zal ik kijken of ik je claim alsnog kan goedkeuren voor Enschede - Gouda.

Mocht je in het vervolg een reis hebben gemaakt waarbij je reistransacties afwijken van de reis die je had willen maken, dan kun je het beste claimen via een formulier met begeleidend schrijven. Je claim wordt dan door een medewerker beoordeeld, en niet door de computer.
Hoewel je met een andere kaart hebt gereisd en ik niet kan verifiëren dat de kaart van jou is, heb ik je claim alsnog toegewezen, Theo.

Reageer