beantwoord

geld terug bij vertraging

• 31 januari 2016
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Ik heb gister meer dan 40 min vertraging gehad van Den haag cs naar Nijmegen CS nu wil ik graag mijn geld terug vragen alleen blijkt dat de uit checken niet gelukt is omdat er te weinig geld op mijn pas stond. Ik heb bij mijn reishistorie al aangeven dat ik vergeten ben uit te checken.

Hoe kan ik alsnog de prijs van mijn reis terug krijgen?
icon

Beste antwoord door John de Jong 31 januari 2016, 23:34

Hoi Kaaaaaaaaaaaaaaai

Bij meer dan 30 minuten vertraging kun je 50% van de reissom terugkrijgen bij reizen op saldo. Ik denk niet dat je geld terug kunt krijgen zolang als je OV-chipkaartsaldo onvoldoende was om uit te checken. Is dit inmiddels weer aangevuld?

Als je saldo te laag is geworden om uit te checken moet je eerst je saldo aanvullen en dan alsnog uitchecken. In principe moet er op ieder station ook binnen de poortjes/zuiltjes een OV-chipkaartautomaat zijn.
Vervolgens kun je dan uitchecken en dan je geld terug bij vertraging claimen.

Het lijkt me het handigst om even te bellen met de Klantenservice.

succes
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge
Hoi Kaaaaaaaaaaaaaaai

Bij meer dan 30 minuten vertraging kun je 50% van de reissom terugkrijgen bij reizen op saldo. Ik denk niet dat je geld terug kunt krijgen zolang als je OV-chipkaartsaldo onvoldoende was om uit te checken. Is dit inmiddels weer aangevuld?

Als je saldo te laag is geworden om uit te checken moet je eerst je saldo aanvullen en dan alsnog uitchecken. In principe moet er op ieder station ook binnen de poortjes/zuiltjes een OV-chipkaartautomaat zijn.
Vervolgens kun je dan uitchecken en dan je geld terug bij vertraging claimen.

Het lijkt me het handigst om even te bellen met de Klantenservice.

succes

Reageer