beantwoord

geld terug bij vertraging

• 3 maart 2017
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Ik heb van jullie een mailtje gehad dat ik geen geld terug krijg voor mijn vertraging, omdat ik zogenaamd een gratis kaartje had of het was onder de 2,30 euro.
Ik ging van Driebergen-Zeist naar Veenendaal West 40 % korting is totaal 2,80.
Toch krijg ik mijn geld niet terug bij meer dan een half uur vertraging.
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 maart 2017, 10:29

Bij een halfuur tot een uur vertraging kun je de helft van een enkele reis terugkrijgen. In dit geval 1.40 dus. En bij een uur of meer vertraging krijg je een volledige enkele reis terug.

De berekening klopt dus 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Bij een halfuur tot een uur vertraging kun je de helft van een enkele reis terugkrijgen. In dit geval 1.40 dus. En bij een uur of meer vertraging krijg je een volledige enkele reis terug.

De berekening klopt dus 😉
Ik kan het antwoord van Slidestops bevestigen. Erg spijtig om te lezen dat je (zo veel) vertraging hebt gehad op een kort traject, maar je krijgt inderdaad op basis van onze voorwaarden bij deze regeling geen geld terug.
Is dat niet wat oneerlijk? Die 2.30 schijnt het goedkoopste vol-tarief kaartje te zijn, ik kan me voorstellen dat als de gtbv vergoeding daar onder komt, er niet uitgekeerd wordt. Maar het goedkoopste kaartje met korting is 1.40. Ik had de grens dus op 1.40 verwacht, in ieder geval voor de mensen die met 40% korting reizen in de 2e klas.

Je krijgt nu nooit een bedrag van minder dan 2.30 terug. Zou het dan niet eerlijker zijn om alle treinreizen met minder dan die waarde gratis ter beschikking te stellen? Of is het toeval dat beide bedragen precies 2.30 zijn? In dat geval vraag ik me af waarom NS niet altijd de vergoeding zou uitkeren. Er komt geen mensenhand aan te pas dus waar is de drempel voor nodig?
Reputatie 7
Badge +3
Vind ik ook raar. Als ik al weet ik dat ik vertraging op ga lopen, kan ik beter zonder korting reizen, omdat ik dan 50% terugkrijg. Als ik met 40% korting reis, krijg ik niks terug, omdat ik onder die drempel kom.
Voor korting zou het drempelbedrag 40% lager moeten liggen.

Reageer