beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 23 november 2017
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Vorige week had ik meer dan een uur vertraging op traject Arnhem-Eindhoven. In Nijmegen werden we uur de trein gezet en ik ben via Blerick naar Eindhoven gereisd. Via mijn ns invullen gaat het niet omdat ik moest omchecken naar Arriva. Feit is dat ik meer dan een uur later op mijn plaats van bestemming aankwam. Hoe kan ik dit nu aanvragen?
Mvg Werend
icon

Beste antwoord door Denice NS 23 november 2017, 17:39

Begrijp ik het goed dat je van Arnhem naar Nijmegen met NS hebt gereisd, vanaf Nijmegen naar Blerick met Arriva en vervolgens vanaf Blerick naar Eindhoven weer met NS? Ik wil je aanraden om bij de rit van die dag (er vanuitgaande dat je wel overal in- en uitgecheckt bent) alsnog een claim in te dienen. Uiteraard is de kans groot dat deze zal worden afgewezen. Zodra je een e-mail krijgt met een afwijzing kan je reageren op de e-mail en je rit toelichten. Op die manier komt je toelichting direct bij de juiste afdeling en kunnen zij jouw claim opnieuw in behandeling nemen.
Bekijk origineel

3 reacties

Begrijp ik het goed dat je van Arnhem naar Nijmegen met NS hebt gereisd, vanaf Nijmegen naar Blerick met Arriva en vervolgens vanaf Blerick naar Eindhoven weer met NS? Ik wil je aanraden om bij de rit van die dag (er vanuitgaande dat je wel overal in- en uitgecheckt bent) alsnog een claim in te dienen. Uiteraard is de kans groot dat deze zal worden afgewezen. Zodra je een e-mail krijgt met een afwijzing kan je reageren op de e-mail en je rit toelichten. Op die manier komt je toelichting direct bij de juiste afdeling en kunnen zij jouw claim opnieuw in behandeling nemen.
Badge +3
Hoeveel vertraging had de trein in Nijmegen (omdat die dus opgeheven werd) en hoe lang moest je (eigenlijk) wachten op de volgende NS trein Nijmegen-Eindhoven?

Als dit bij elkaar meer dan een halfuur was, gewoon de claim indienen want die wordt dan zeker goedgekeurd.

Wellicht krijg je niet het hele bedrag terug, als je met minder dan 60 minuten vertraging in Eindhoven had kunnen komen door in Nijmegen te wachten op de volgende.
Robert en Denice, dank voor jullie reactie. Ik zal de claim via de link indienen. Ik had btw meer dan een uur vertraging.

Reageer