beantwoord

Geld terug bij vertraging - 45 min. vertraging wordt niet gehonoreerd ?

okay, ogenschijnlijk is het probleem bij de reishistorie opgelost, ik zie de ritten staat en kan opmerkingen toevoegen en geld terug activeren.
MAARRRR, nu heb ik duidelijk op 11 december een vertraging van 3 kwartier opgelopen door een defecte trein en zegt het systeem dat de vertraging niet lang genoeg zou zijn geweest..... bizar systeem hebben jullie (lijkt toch verdacht veel op ontmoedigingsbeleid ja , als je zoveel moeite moet doen voor een service die van de kant van NS niet goed werkt)

Situatie:

11 dec. Trein vanuit Den Haag van 17.10 door defect pas vertrokken om 17.20 u.
Om 17.23 net buiten DH centraal weer stil door opnieuw defect
  • 17.35 u mededeling, we gaan terug naar DH, pas om 17.40 u trein in beweging en heeeeel langzaam terug richting Den Haag Centraal
  • trein 17.55 uur van DH CS richting Utrect CS genomen
  • Aankomst in Maarn 18.58 ipv 18.12 = dus 3 kwartier vertraging
Wat gaan jullie hier aan doen zodat ik toch mijn geld terug bij vertraging kan indienen? Image verwijderd door moderator ivm persoonlijke gegevens en OV-chipkaartnummer.
icon

Beste antwoord door wsm 18 december 2018, 18:52

ravitsec schreef:

Slidestops schreef:

Er zal geconstateerd zijn door het systeem dat er binnen het halfuur wel een andere reisoptie is geweest. Dat u in een defecte trein zit, kan het systeem helaas niet weten en maakt daarop de fout.

Andere reisopties hebben hier niets mee te maken, want je geeft precies op hoe laat de trein hoorde te vertrekken volgens dienstregeling waar je in zat.
Het systeem weet dan dus wel degelijk in welke trein je zit (in ieder geval voor de allereerste trein op de route, wat in dit geval duidelijk het geval was).

Volgens NS moet je als reiziger vantevoren weten dat jouw trein defect zal gaan. Op basis van die kennis moet je dan een andere trein nemen (die niet defect gaat), om de vertraging te voorkomen danwel te beperken. Althans, dat is hoe de afwijscomputer is ingesteld.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Er zal geconstateerd zijn door het systeem dat er binnen het halfuur wel een andere reisoptie is geweest. Dat u in een defecte trein zit, kan het systeem helaas niet weten en maakt daarop de fout.

U kunt een aanvraag doen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html (aanvraag zonder mijnNS) en dan alsnog de claim maken. Mocht deze toch afgewezen worden, kunt u in bezwaar gaan door op de mail te reageren. Hier kunt u dan aangeven wat er is voorgevallen 🙂
Hallo Willem Wever en welkom bij de NS Community.

In dit geval wil ik je adviseren het advies van Slidestops en via die route restitutie vragen. Mocht je verzoek worden afgewezen is bezwaar maken door op de mail te reageren de beste gang van zaken.
Reputatie 4
Slidestops schreef:

Andere reisopties hebben hier niets mee te maken, want je geeft precies op hoe laat de trein hoorde te vertrekken volgens dienstregeling waar je in zat.
Het systeem weet dan dus wel degelijk in welke trein je zit (in ieder geval voor de allereerste trein op de route, wat in dit geval duidelijk het geval was).

Het zal er wel eerder aan liggen dat alle sensoren die de vertragingen registreren, alleen maar met vertragingen in treinen overweg kunnen en niet met stilstaande en daaropvolgend zelfs terugrijdende treinen.
dank voor de adviezen , ik ga weer een poging wagen....
Reputatie 5
ravitsec schreef:

Slidestops schreef:

Volgens NS moet je als reiziger vantevoren weten dat jouw trein defect zal gaan. Op basis van die kennis moet je dan een andere trein nemen (die niet defect gaat), om de vertraging te voorkomen danwel te beperken. Althans, dat is hoe de afwijscomputer is ingesteld.
Reputatie 4
Ik zat in dezelfde trein. Gaat ook extra correspondentie opleveren om mijn claim gehonoreerd te krijgen.
Inmiddels via het andere formulier opnieuw ingediend, werd afgewezen, onmiddellijk bezwaar gemaakt en vertraging/situatie geschetst, daarna is de claim alsnog goedgekeurd...
je moet er wat moeite voor doen maar t is netjes afgehandeld... dank NS!
@Waldo G
Reputatie 4
Bedankt, ik heb eveneens vertrouwen in de goede afloop. Inmiddels bezwaar gemaakt.
Reputatie 4
Willem Wever schreef:

dank voor de adviezen , ik ga weer een poging wagen....

Mijn bezwaar is al na enkele dagen gehonoreerd. De claim afdeling was in een kersthumeur 😁

Reageer