beantwoord

Geld terug bij vertraging



Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Aangezien het kort ervoor gebeurd was, zal de machinist maar wellicht ook de medewerkers op het station nog niet meer hebben geweten. Dat duurt altijd even. Tegen de vertrektijd van die sprinter was er al wel meer bekend, maar wellicht zat u toen al in de Arriva bus.

In dit soort situaties is het vaak een afweging of de reiziger sneller op de plaats van bestemming wil zijn maar daarbij zelf extra kosten maakt voor bv een bus en misschien dit soort issues krijgt mbt Geld terug bij vertraging krijt. Of dat men wacht op vervangend vervoer door NS, daardoor mogelijk later op de plaats van bestemming is maar geen extra kosten maakt en gewoon GTBV krijgt.
Na het uitstappen in Tilburg is, voor zover ik dat kon zien, vrijwel iedereen naar het busstation gelopen. Daar hebben we een chauffeur van een wachtende bus gevraagd welke bus naar Breda ging. Niet omdat er sprake was van een afweging. Dat was op dat moment het enige alternatief. Of de bus sneller is dan afwachten kon vermoedelijk geen van de reizigers op dat moment weten. We wisten zelfs niet dat er geen directe bus van Tilburg naar Breda zou zijn, maar dat we van Tilburg naar Oosterhout moesten. Daar overstappen moesten in een andere bus die vervolgens naar Breda zou gaan. Al met al duurde dat ongeveer 70 minuten.
Zoals al eerder gezegd heeft de machinist van onze trein (Zutphen - Tilburg) aangegeven dat het nog wel enige tijd zou duren voordat er bussen geregeld konden worden, zodat iedereen voor zekerheid koos van het alternatief dat hij aangaf. Afwegingen als geld terug, extra kosten voor de bus e.d hebben voor niemand een rol gespeeld.

Reageer