beantwoord

geld terug bij vertraging

• 22 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Ik reisde vorige week van Ede-Wageningen via Amersvoort (Valleilijn) naar een dorp in Groningen. Op de Valleilijn stond opeens een kapotte trein. Er werden bussen geregeld om de reizigers van Barneveld naar Amersfoort te brengen. Daardoor kwam ik 1 uur later in mijn dorp aan dan normaal het geval zou zijn geweest.
Kan ik nu bij de Valleilijn restitutie van een deel van mijn reiskosten claimen, en dan alleen het traject Ede-Wageningen? Of voor het hele traject naar mijn dorp? Want daar kwam ik per slot van rekening een uur later aan dan de bedoeling was.
Ergens in een ander lijntje over vertraging waardoor daluren werden gemist en het reistarief hoger was, kwam ik de opmerking tegen dat reizigers bewust reis plannen, maar daar wil ik tegenin brengen dat reizigers door het opgeknipte spoornet geen optie hebben de hele reis met NS af te leggen ,,,
icon

Beste antwoord door Thom 22 augustus 2019, 21:39

Het is helaas per onderneming geregeld en niet voor de hele reis die u maakt. Voor de bedrijven zijn dit twee of drie reizen in het geval u nog met Arriva naar uw dorp moet. Als u correct heeft in- en uitgecheckt bij de Valleilijn, zal het nog weinig opleveren. U heeft bij NS geen vertraging dus u kunt geen beroep doen op GTBV, noch bij NS, noch bij Arriva. Zo werkt het helaas. Voor u is het één reis, voor de vervoerders niet.Via Ede-Wageningen en Utrecht naar Groningen is overigens een geldige reis, die u met NS kunt maken.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Het is helaas per onderneming geregeld en niet voor de hele reis die u maakt. Voor de bedrijven zijn dit twee of drie reizen in het geval u nog met Arriva naar uw dorp moet. Als u correct heeft in- en uitgecheckt bij de Valleilijn, zal het nog weinig opleveren. U heeft bij NS geen vertraging dus u kunt geen beroep doen op GTBV, noch bij NS, noch bij Arriva. Zo werkt het helaas. Voor u is het één reis, voor de vervoerders niet.Via Ede-Wageningen en Utrecht naar Groningen is overigens een geldige reis, die u met NS kunt maken.

Reageer