beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 1 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Begin mei heb ik diverse e-tickets gekocht voor een treinreis met diverse personen naar Den Haag eind mei.

Toen we wilden vertrekken was bekendgemaakt dat er, wegens werkzaamheden, een vertraging was.

E-tickets kunnen echter niet worden geannuleerd of worden omgezet naar een andere datum dus waren wij genoodzaakt die dag te gaan.

MIjn verzoek geld terug bij vertraging is echter afgewezen omdat de werkzaamheden aangekondigd zijn geworden.

Op het moment van aankoop was dit echter niet het geval. Heb ik nu wel of geen recht op geld terug.

GCE
icon

Beste antwoord door Tamzin 1 oktober 2019, 16:03

Nee, bij vooraf aangekondigde werkzaamheden heeft u geen recht op geld terug.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Toevoeging aan eerder gegeven antwoorden.
Tijdens werkzaamheden, worden er helaas geen vergoedingen gegeven.

Informatie over werkzaamheden:
https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor

Hier staat een goed overzicht van de werkzaamheden die de komende maand zijn.
Ik zie als laatste Nederlandse traject:
Helmond - Venlo, 4 - 10 november.

Daaronder staan er nog een paar internationale trajecten van November en 1 van januari 2020.

Bovenaan kunt u ook drukken op pdf met werkzaamheden
Momenteel t/m december 2020

Wat kunt u doen tijdens werkzaamheden
U heeft de tijdens werkzaamheden 2 mogelijkheden:
  1. -Omreisadvies, zoals aangegeven in de NS reisapp, NS reisplanner of informatiepagina over werkzaamheden.
  2. Reizen met de NS bus op het deel waar werkzaamheden zijn.
Voorbeeld, gebaseerd op werkzaamheden van afgelopen weekend.
Werkzaamheden Utrecht Centraal - Driebergen-Zeist - Ede Wageningen / Rhenen.
  1. Reizigers naar Arnhem Centraal en Nijmegen mogen ook omreizen via 's-Hertogenbosch (tijdens deze werkzaamheden).
  2. Reis met de NS bus van Utrecht Centraal naar Rhenen of Ede-Wageningen. Tussen Ede-Wageningen, Arnhem Centraal en Nijmegen rijden er weer treinen.
Reistijd:
  1. Omreizen: Het reizen duurt langer, hiervoor krijgt u geen vergoeding.
  2. NS bus probeert zoveel mogelijk aansluitingen op treinen te geven, maar wordt niet 100% gegarandeerd. U ontvangt geen geld terug als u bijvoorbeeld de aansluitende trein mist. Ook niet als u de trein daarna ook mist.
Hallo GCE, welkom op de NS Community.

Ik hoop dat je wat kan met de gegeven antwoorden!
Geld terug bij vertraging geld voor de reis zoals deze 10 dagen voor vertrek gemeld werd in de reisplanner. Ook bij werkzaamheden heeft u eventueel recht op GTBV indien u naast de aangekondigde vertraging extra vertraging oploopt.
De klantenservice hanteert echter het principe: Werkzaamheden dan afwijzen, indien de werkzaamheden niet meer dan 10 dagen van te voren aangekondigd waren en/of u extra vertraging bovenop de aangekondigde werkzaamheden gehad heeft zult u bezwaar moeten maken tegen de afwijzing.
Reputatie 7
Badge
Geplande werkzaamheden worden altijd weken van te voren aangekondigd, tickets zo ver van te voren tickets kopen geeft risico's omdat wijzigen of annuleren niet mogelijk is bij E-tickets.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, bij vooraf aangekondigde werkzaamheden heeft u geen recht op geld terug.

Reageer