Geld terug bij vertraging | NS Community
beantwoord

Geld terug bij vertraging

  • 18 August 2022
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Hello, op 10 Juli ben ik  met de trein van Delft naar Zutphen gereisd  , en in Breda stap ik om 22:20 uur in de trein naar Zwolle, maar in ‘s-Hertogenbosch werd bekend dat deze trein niet meer rijdt en moest ik 50 euro betalen voor een taxi van Deventer naar Zutphen.
Hoe kan ik het taxi kost terug krijgen?             
Met vriendelijke groet                            
Hamed Ghofrani

icon

Beste antwoord door Tamzin 18 August 2022, 16:37

Bekijk origineel

8 reacties

Als u de taxi op eigen initief hebt genomen zijn de kosten voor eigen rekening.

Moderator edit: Persoonlijke gegevens verwijderd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou maar zsm die eerste screenprint verwijderen aangezien daar uw naam, adres, geboortedatum. emailadres, mobiel telefoonnummer en IBAN in staan. Dit is een openbaar forum, iederen kan dit zien en zo maakt u het kwaadwillenden wel erg makkelijk. Er wordt al gewaarschuuwd om nooit persoonlijke gegeven te vermelden.

Binnen een uur kunt u nog uw bericht aanpassen door te klikken op de 3 puntjes onderaan uw bericht.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie overigens dat er nog een latere verbinding uit Den Bosch was met een overstap in Arnhem waarmee u gewoon met de trein in Zutphen had kunnen komen.

De IC van 23:24 uit Den Bosch en vervolgens de sprinter van 00:25 uit Arnhem.  Zowel die IC als de sprinter hadden een vertraging van 15 minuten in Arnhem, waardoor dit makkelijk te halen was.

 

Reputatie 6

Hey H. Ghofrani. Welkom bij de NS Community.

Ik heb je screenshots verwijderd. Zoals Momo al aangeeft is het niet handig om dit openbaar te zetten. Ik kon hier wel in zien dat je al een claim bij ons hebt ingediend. Ik raad je aan om te wachten op antwoord hierop.

Ik ben wel even benieuwd waarom de topicstarter een taxi van Deventer naar Zutphen heeft genomen als de reis via Breda naar Zutphen zou gaan. Is deze omreis gemaakt op aanraden van personeel ter plaatse en hoe is er dan gereisd?

De volgende trein reed namelijk gewoon nog en zou een veel logischer reisadvies zijn geweest. Deze is weliswaar met vertraging aangekomen in Arnhem, maar heeft in zowel Nijmegen als Arnhem aansluiting gegeven op de laatste sprinter naar Zutphen. Die sprinter heeft ook gewacht op de betreffende trein en is uiteindelijk met een kleine tien minuten vertraging aangekomen op Zutphen.

 

Edit: ik ben weer eens een trage tieper. @Momo was weer eens sneller 😅

Featurerequest: voor het definitief posten de nieuwe berichten laten zien met de vraag of je het bericht nog steeds wilt plaatsen 😄

Reputatie 7
Badge +3

Is deze omreis gemaakt op aanraden van personeel ter plaatse en hoe is er dan gereisd?

Ik vraag me ook af hoe topicstarter dan wel tot Deventer is gekomen. Ik zie daar geen mogelijkheid voor. 

Overigens heeft die sprinter niet gewacht op de vertraagde IC, de sprinter had zelf al +16 bij vertrek uit Nijmegen en kwam met +15 in Arnhem aan. Reden die Treinposities aangeeft is “Later vertrek door een eerdere verstoring”. 

 

Is deze omreis gemaakt op aanraden van personeel ter plaatse en hoe is er dan gereisd?

 

Overigens heeft die sprinter niet gewacht op de vertraagde IC, de sprinter had zelf al +16 bij vertrek uit Nijmegen en kwam met +15 in Arnhem aan. Reden die Treinposities aangeeft is “Later vertrek door een eerdere verstoring”. 

 

Dit is de laatste sprinter tussen Nijmegen en Zutphen.  Daarom zal deze in principe* wachten tot de IC binnen is op Nijmegen voor vertrek, zodat de reizigers voor tussengelegen stations niet stranden. Of de vertraging vanwege dat wachten is gekomen of om een andere reden is natuurlijk nu lastig te achterhalen.

 

* Uiteraard niet eindeloos 😅

Reageer