beantwoord

Geld terug bij vertraging.

  • 29 December 2023
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

Door een defecte trein was er geen trein verkeer mogelijk tussen Rotterdam CS en de stations Den-Haag HS & CS nu kan je vanaf Rotterdam CS de metro nemen naar Laan van NOI en Den-Haag CS alleen is mijn vraag kan je extra reistijd ook opgegeven als vertraging want je reist dan niet met de NS maar de RET. Doordat er geen treinen reden heb ik de metro genomen.

icon

Beste antwoord door Tamzin 29 December 2023, 11:41

Bekijk origineel

6 reacties

Bij welk station bent u aan uw reis begonnen?

Als dat op Rotterdam CS is geweest, heeft u niet met de trein gereisd en dus ook geen kosten gemaakt. Tenzij u een abonnement hebt, kunt u daarom geen geld terugvragen.

Als dat op een eerder station is geweest, kunt u een claim indienen met 60+-minuten vertraging. U geeft dan aan dat u het eindstation (Den Haag) niet hebt kunnen bereiken. U krijgt dan 100% van de ritprijs tot aan Rotterdam CS terug. De kosten van de metro zijn voor eigen rekening. 

Mijn reis is begonnen in Tilburg waar je al een vertraging op liep van een half uur doordat de IC naar Den-Haag niet reed.

Mijn reis is begonnen in Tilburg waar je al een vertraging op liep van een half uur doordat de IC naar Den-Haag niet reed.

Dan kunt u geld terugvragen voor het traject Tilburg-Rotterdam. Het geld voor de metro wordt niet vergoed.

Reputatie 2

In sommige situaties kun je de metro wel vergoed krijgen. Als NS geen alternatief vervoer regelt binnen 100 minuten mag je op eigen initiatief vervoer regelen per spoor of bus en de redelijke kosten laten terugbetalen. Ik zou wel contact opnemen met de klantenservice en een foto sturen van het metroticket.

In sommige situaties kun je de metro wel vergoed krijgen. Als NS geen alternatief vervoer regelt binnen 100 minuten mag je op eigen initiatief vervoer regelen per spoor of bus en de redelijke kosten laten terugbetalen. Ik zou wel contact opnemen met de klantenservice en een foto sturen van het metroticket.

De kans dat dat hier zo is, is heel klein. Er zijn namelijk alternatieve routes via Gouda of Schiphol. 

In sommige situaties kun je de metro wel vergoed krijgen. Als NS geen alternatief vervoer regelt binnen 100 minuten mag je op eigen initiatief vervoer regelen per spoor of bus en de redelijke kosten laten terugbetalen. 

Je kon gewoon omreizen via Gouda dus vergeet dat geclaimd maar.

Reageer