beantwoord

Geld terug bij vertraging afgewezen

• 25 augustus 2015
  • 9 reacties
  • 244 Bekeken

Ik heb een aanvraag gedaan voor geld terug bij vertraging omdat de stoptrein Utrecht - Zwolle op 3 augustus niet verder ging dan Putten en ik hierdoor niet thuis kon komen. Nu heb ik een brief gekregen dat geen of onvoldoende vertraging is geconstateerd en ik daarom geen geld terug krijg. Maar ik heb wel degelijk veel vertraging gehad, de trein reed helemaal niet meer en ons werd geadviseerd om terug te gaan naar Amersfoort omdat er ook nog geen bussen o.i.d. waren geregeld. Ik heb een hoop extra kosten moeten maken om, veel later dan gepland, thuis te kunnen komen.
Hoe kan het dat ik geen geld terug krijg?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 augustus 2015, 11:27

Ik begrijp het! Het systeem kan dit soort afwijkende reizen (dus geen check-out op je eindbestemming) niet verwerken. Omdat je Putten hebt opgegeven, ziet het systeem geen vertraging (of in ieder geval niet meer dan 30 minuten).

Ik raad je aan per brief of e-mail een bezwaar in te dienen op de claim. Dus geen nieuwe claim indienen, want dat gaat niet goed. Schrijf hierbij dat je uiteindelijk alternatief vervoer hebt genomen, en hoe lang je hebt gewacht op de NS-bus. Zij zullen je verzoek dan opnieuw in behandeling nemen.

Mocht deze situatie zich ooit weer voordoen, wacht dan op vervangend vervoer vanuit NS. Vraag eventueel hoe lang dit zal duren. Zorg er hoe dan ook altijd voor dat je op je eindbestemming uitcheckt, zodat de volledige CICO zichtbaar is.

Succes!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Waar hebt u wanneer allemaal in- en uitgechecked?
ik heb, denk ik, misschien hetzelfde probleem. (zie andere topic). Desbetreffende trein reed gewoon helemaal niet meer, dus ik moest via Gouda. Zou dat misschien de reden zijn dat er geen vertraging uitgekeerd word, omdat er namelijk helemaal GEEN trein meer reed? En dat ze dan denken dat er dan ook geen vertraging is?
Goedemorgen Dalme, en welkom!

Dalme, ik ga er vanuit dat jij hebt uitgecheckt op Putten, en niet op Zwolle. Klopt dit? Zou je het claimnummer kunnen vermelden? Dan kijk ik voor je mee!

Marius, ik zal in jouw topic ook reageren!
Sivan, dat klopt, ik heb uitgecheckt in Putten. Claimnummer is: 40944655.

Groet, Yvonne
Ik zie dat je Putten hebt opgegeven als eindbestemming. Hoe heb je na Putten verder gereisd?
Ik heb na lang wachten op een bus uiteindelijk iemand gebeld die me op is komen halen.
Ik begrijp het! Het systeem kan dit soort afwijkende reizen (dus geen check-out op je eindbestemming) niet verwerken. Omdat je Putten hebt opgegeven, ziet het systeem geen vertraging (of in ieder geval niet meer dan 30 minuten).

Ik raad je aan per brief of e-mail een bezwaar in te dienen op de claim. Dus geen nieuwe claim indienen, want dat gaat niet goed. Schrijf hierbij dat je uiteindelijk alternatief vervoer hebt genomen, en hoe lang je hebt gewacht op de NS-bus. Zij zullen je verzoek dan opnieuw in behandeling nemen.

Mocht deze situatie zich ooit weer voordoen, wacht dan op vervangend vervoer vanuit NS. Vraag eventueel hoe lang dit zal duren. Zorg er hoe dan ook altijd voor dat je op je eindbestemming uitcheckt, zodat de volledige CICO zichtbaar is.

Succes!
Ik vind dit echt ontzettend klantonvriendelijk. Omdat de storing ( volgens mij een aanrijding) net was gebeurd was er geen vervangend vervoer. De conducteur adviseerde ons terug te gaan naar Amersfoort maar ook op die manier kon ik niet thuis komen. En nu moet ik gaan schrijven en heel veel moeite doen om aan te tonen dat ik echt vertraging heb gehad! Belachelijk.
Het systeem kan dit niet herkennen zonder begeleidend schrijven. Stel dat Putten jouw eindbestemming was?

Ik begrijp echter dat je het erg vervelend vind om nogmaals te schrijven. Helaas kan dit echt alleen via een bezwaar op de afgewezen claim.

Reageer