beantwoord

Geld terug bij vertraging afgewezen

• 21 september 2015
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo,

Graag zou ik even willen informeren naar de reden van afwijzing van mijn aanvraag voor geld terug bij vertraging met claimnummer 40965140.
Op 9 september reisde ik van Amsterdam Lelylaan naar Rotterdam Lombardijen. Ingecheckt om 16.02 uur, tot aan Rotterdam Blaak ging het goed. Daar ben ik uit de intercity gestapt om over te stappen op de sprinter naar Lombardijen. De ene na de andere trein werd gecancelled, kennelijk waren er meerdere verstoringen (volgens de omroep). Ik heb ruim 3 kwartier staan wachten tot er eindelijk eens een trein kwam die naar Lombardijen ging. Ik ben uiteindelijk op Lombardijen uitgecheckt om 18.17 uur, terwijl dit normaalgesproken, wanneer alles goed was gegaan, om 17.25 uur zou moeten zijn. Dit lijkt mij ruim voldoende vertraging om voor een vergoeding in aanmerking te komen.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 september 2015, 10:37

Goedemorgen Myra, en welkom op het forum!

Begrijp ik goed dat je als volgt hebt gereisd:

- Amsterdam Lelylaan - Den Haag HS

- Den Haag HS - Rotterdam Blaak

- Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen

Het klopt dat er werkzaamheden waren op jouw traject. Het systeem heeft echter een verbinding gevonden met minder dan 30 minuten vertraging. In jouw geval heb ik de claim alsnog laten goedkeuren!
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen Myra, en welkom op het forum!

Begrijp ik goed dat je als volgt hebt gereisd:
- Amsterdam Lelylaan - Den Haag HS
- Den Haag HS - Rotterdam Blaak
- Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen

Het klopt dat er werkzaamheden waren op jouw traject. Het systeem heeft echter een verbinding gevonden met minder dan 30 minuten vertraging. In jouw geval heb ik de claim alsnog laten goedkeuren!
Hallo Sivan,

Dat klopt niet helemaal; ik ben met de intercity van 16.09 uur gereisd van Lelylaan naar Blaak en het was de bedoeling daar over te stappen op de sprinter naar Lombardijen. Ik ben dus niet op Den Haag HS overgestapt. Ik reis dit traject dagelijks en ik weet dat ik ook op Den Haag HS over kan stappen op de sprinter, maar ik doe dat altijd op Blaak. Dit omdat ik reizen met de intercity comfortabeler vind en bovendien is er op Blaak iets meer overstaptijd.
Misschien dat ik in dit geval minder vertraging had gehad als ik wel op HS was overgestapt, maar dat kon ik uiteraard niet van te voren weten. Ik check altijd de app voordat ik vertrek, en op dat moment was er nog niets aan de hand dus koos ik voor mijn 'normale' route. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie en fijn dat mijn claim alsnog goedgekeurd kan worden.

Reageer