beantwoord

Geld terug bij vertraging afgewezen, terwijl vertraging is opgelopen door opvolgen gesproken omroep.

• 16 december 2015
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Betreffende claimnummer 41043137.

Afgelopen 27 november kwam ik op station woerden aan en kwam ik tot de ontdekking dat mijn trein 10 minuten vertraging had. Gevolgd door een mededeling vanuit de omroepinstallatie dat de trein naast de 10 minuten vertraging ook nog eens erg/overvol zou zijn met het vriendelijk verzoek aan reizigers met bestemming Amsterdam Centraal de keuze te maken via Utrecht te reizen.

Ik heb gehoor gegeven aan dit verzoek en de overvolle trein gelaten voor wat het is.

Eenmaal aangekomen op Utrecht Centraal moest ik tot de conclusie komen dat de treinen naar Amsterdam Centraal op dat moment ook een flinke vertraging hadden (wisselstoring) van meer dan 20 minuten.

Wat mij betreft moeten jullie blij zijn dat mensen gehoor geven aan de omroep installatie en in dit geval de vertraging die ik hiervan als gevolg had behandelen als een legitieme claim.

Met vriendelijke groet,

Giel
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 december 2015, 10:02

Hoi Giel, en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen die dag. Ik heb je claim even bekeken.

Je claimt als reistijd 08.02. Op dit tijdstip heb je ook ingecheckt op Woerden. Het systeem kijkt dus naar de trein van 08.02 vanaf Woerden. Die is inderdaad met 10 minuten vertraging vertrokken, maar om 09.06 aangekomen. Dat is een vertraging van 24 minuten.

Jij hebt anders gereisd, omdat je dit advies hebt gehad. Volledig terecht natuurlijk, maar dan is het inderdaad zo dat het systeem dit niet kan constateren: de computer weer natuurlijk niet dat jij die trein van 08.02 die je noemt in je claim, niet hebt genomen. Zoals Tochjo al aangeeft, kun je dit soort claims daarom beter indienen via Klantenservice (formulier met begeleidend schrijven of brief), zodat een medewerker ernaar kan kijken.

In dit geval heb ik je claim herzien en alsnog goedgekeurd voor je.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Claims worden automatisch beoordeeld door een computer. Die ziet alleen dat de trein wel gereden heeft, niet dat de trein overvol was en dat u daarom een andere route hebt genomen. U kunt in het vervolg zo'n claim beter via de klantenservice indienen, zodat u direct een toelichting kunt geven. Nu kunt u alsnog contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en te vragen of deze opnieuw beoordeeld kan worden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Nu u in dit topic het claimnummer hebt genoemd, zal een moderator uw claim waarschijnlijk wel opnieuw laten beoordelen.
Hoi Giel, en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen die dag. Ik heb je claim even bekeken.

Je claimt als reistijd 08.02. Op dit tijdstip heb je ook ingecheckt op Woerden. Het systeem kijkt dus naar de trein van 08.02 vanaf Woerden. Die is inderdaad met 10 minuten vertraging vertrokken, maar om 09.06 aangekomen. Dat is een vertraging van 24 minuten.

Jij hebt anders gereisd, omdat je dit advies hebt gehad. Volledig terecht natuurlijk, maar dan is het inderdaad zo dat het systeem dit niet kan constateren: de computer weer natuurlijk niet dat jij die trein van 08.02 die je noemt in je claim, niet hebt genomen. Zoals Tochjo al aangeeft, kun je dit soort claims daarom beter indienen via Klantenservice (formulier met begeleidend schrijven of brief), zodat een medewerker ernaar kan kijken.

Dank!

Reageer