beantwoord

Geld terug bij vertraging afgewezen terwijl wegens overvolle trein niet mee kon reizen.

• 2 oktober 2017
  • 30 reacties
  • 1110 Bekeken

Op 27 september reisde ik van Nijmegen naar Rotterdam via Breda. Op Breda is er een korte overstap naar Rotterdam. Ik liep een half uur vertraging op doordat meerdere treinen waren uitgevallen in Breda naar Rotterdam. De volgende trein die wel reed kon ik (en een hoop andere) niet nemen omdat deze vol zat. Mensen werden tegengehouden door het NS personeel dat ze niet meer mochten in stappen. Toch werd mijn aanvraag Geld terug bij vertraging afgewezen hoe kan dit? Dit lijkt me zeer onterecht.
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 oktober 2017, 09:10

Het systeem wat de vertraging berekent kan daar geen rekening mee houden. Op de afwijzingsmail kun je reageren om in bezwaar te gaan. Op die manier kijkt er een persoon naar.
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Het systeem wat de vertraging berekent kan daar geen rekening mee houden. Op de afwijzingsmail kun je reageren om in bezwaar te gaan. Op die manier kijkt er een persoon naar.
Goedemorgen Jan89 en welkom op het NS Forum,

Bedankt voor het antwoord, Slidestops. Laat je ons weten of het is gelukt, Jan89?
Heb een reactie gestuurd op de mail die ik heb ontvangen. Nu afwachten.
Reputatie 1
Duurt nog wel een week of 6. Er zijn meerdere voorbeelden op dit forum van mensen die reageren op de afwijzings mail en dat zeggen de personen van de NS er niet bij. Mss beter de mails beantwoorden en mensen sneller helpen. Is een stuk klantgerichter, en bellen met klantenservice heeft ook geen zin die roepen hetzelfde.
Reputatie 7
Wij doen ons uiterste best Karin, er is een extra team getraind om deze achterstand weg te werken. Ook worden alle mogelijkheden nagegaan om te kijken wat er nog meer kan gebeuren.
Reputatie 1
Ach ik wacht ook al vanaf 10 september dus!
Ja ik wacht nu ook al weer meer dan een week, goed om te weten dat ik 6 weken kan wachten.
Dat kan inderdaad nog wel even duren Jan89.
Ondertussen 6 weken verder, nog steeds geen bericht.
Ondertussen is de wachttijd 4 maanden geworden ondanks het extra personeel.

Nog 2 maanden geduld.
Grappig dat het vroeger dezelfde dag nog geregeld kon worden... Blijkbaar is de vertraging toegekomen in de jaren?
Reputatie 6
Badge
Ik kreeg er gisteren twee terug: Eentje van vorige week en een van 11 september, waarin ik een toelichting had ingevuld.
Apart, je zou verwachten dat het op datum gaat. Vorige week gaf een moderator aan dat ze met 11 juli bezig waren.
Badge +3
Bij overduidelijke situaties (gemiste overstap e.d.) kan het sneller.

Bij "ik mocht niet mee, trein was vol" is meer onderzoek nodig natuurlijk (bijvoorbeeld het verzamelen van claims van mensen die hetzelfde probleem hadden bij diezelfde trein).

Ik snap dat je baalt van de lange wachttijd op de herziening. Terecht. Ik moet je echter vragen geduld te blijven houden. Er komt echt een reactie! Het vervelende voor ons is alleen dat we ieder herzieningsverzoek serieus onder de loep moeten nemen. Een tijdrovend klusje.
3 maanden verder. Zou het nog lukken om voor 2019 te reageren?
Beste NS,

Graag ontvang ik een verklaring waarom jullie na een half jaar nog steeds niet hebben gereageerd op mijn bezwaar. Graag ontvang ik jullie excuus voor deze abnormale wachttijd (half jaar!!!) en mijn geld terug omdat ik zo vriendelijk was te luisteren naar het NS personeel en kon wachten op de volgende trein. Even voor de duidelijkheid het gaat om claimnummer 600164545. Een reactie zou erg gewaardeerd worden.

Alvast bedankt ik wacht hoopvol jullie bericht af
Goedemorgen Jan89 en welkom op het NS Forum,

Bedankt voor het antwoord, Slidestops. Laat je ons weten of het is gelukt, Jan89?

het is nog steeds niet gelukt zie mijn laatste bericht

Ik snap dat je baalt van de lange wachttijd op de herziening. Terecht. Ik moet je echter vragen geduld te blijven houden. Er komt echt een reactie! Het vervelende voor ons is alleen dat we ieder herzieningsverzoek serieus onder de loep moeten nemen. Een tijdrovend klusje.
Half jaar klusje?
Reputatie 7
Badge
Dit bewijst helaas dat je beter in de deuropening half naar buitenhangend kunt wachten tot de conducteur fluit, dan een half jaar naar je centen fluiten. Want als het niet verantwoord is te sluiten, vertrekt de trein niet, en kan iedereen met de volgende mee, dus werkt GTBV wel.
Jeetje, dat duurt inderdaad wel erg lang, Jan89. Wat ik kan doen is even kijken of alles goed in het systeem is gezet. De claim kan ik helaas niet voor je afhandelen. Zou je me je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres kunnen sturen? Je kunt me een bericht sturen door op mijn naam te klikken.
Jan89, zou je me nog een privébericht willen sturen of is het inmiddels afgehandeld?
Update: ik heb helaas geen privébericht van Jan89 meer ontvangen.
Reputatie 3
ik denk dat je Jan89 kwijt bent als klant; hoe zou dat zo toch komen?
Heb je vandaag een privebericht gestuurd...

Reageer