beantwoord

Geld terug bij vertraging als je van of naar een ander station moet

• 30 januari 2019
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

Hallo,

Wat zijn de regels als je van of naar een ander station reist en dat je daardoor vertraging krijgt?
Mijn normale route naar het werk is heen Voorhout - Den Haag Centraal en terug Den Haag Centraal - Voorhout.
Nou heb ik in de afgelopen weken dat ik reisde op deze route meegemaakt dat deze trein soms niet reed. Hierdoor heb ik uiteraard vertraging opgelopen. Maar ik heb ook enkele malen gebruik gemaakt van een ander station, omdat de trein daar niet stopte en/of niet reed. Enkele malen heb ik gebruik gemaakt van station Sassenheim ipv Voorhout (zowel op de heen- als terugreis). Om op station Sassenheim te komen moet ik op de heenreis ook gebruik maken van de bus en op de terugreis moet ik met de bus naar Voorhout. Kan ik in deze gevallen ook gebruik maken van geld terug bij vertraging?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 30 januari 2019, 13:52

Omdat je op een ander traject bent gaan reizen, Sassenheim-Den Haag Centraal, is het afhankelijk van de eventuele vertraging op dat specifieke traject. Je krijgt geen restitutie voor het traject Sassenheim-Den Haag Centraal wanneer er op een ander traject gereisd is.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, jvleijden1980. Welke kosten wil je precies declareren? Gaat het om de kosten die je voor de bus hebt gemaakt of alleen om de treinkosten?
Nee, de kosten van de oorspronkelijke reis, 50% bij een half uur of meer. Of 100% bij een uur of meer.
Omdat je op een ander traject bent gaan reizen, Sassenheim-Den Haag Centraal, is het afhankelijk van de eventuele vertraging op dat specifieke traject. Je krijgt geen restitutie voor het traject Sassenheim-Den Haag Centraal wanneer er op een ander traject gereisd is.

Reageer