beantwoord

Geld terug bij vertraging: ander eindstation als normaal

• 23 november 2015
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 7 reacties
Normaal gesproken reis ik iedere dag van Deventer (07:02u) naar Duivendrecht (08:10u), waarna ik de metro richting Amsterdam Holendrecht neem (aankomst 08:17u). I.v.m uitvallende treinen was vandaag mijn eindstation met de trein anders (Amsterdam Bijlmer Arena: 09:20) omdat ik via dit station sneller in Holendrecht kon komen. In totaal kwam ik meer dan een uur later aan op mijn eindbestemming (Amsterdam Holendrecht 09:20u). Met de normale dienstregeling kom je 08:29u aan in Amsterdam Bijlmer Arena (na een overstap in Amsterdam Zuid) als je 07:02u in Deventer vertrekt. Dit wil zeggen dat als je alleen naar mijn eindstations kijkt (op basis van uitchecken) dat mijn vertraging 44 minuten zou zijn. Echter kom ik normaal gesproken 08.17u aan in Amsterdam Holendrecht en vandaag 09.20u. Dit is meer dan een uur vertraging. Ik heb in Bijlmer Arena de metro genomen richting Holendrecht. Mijn vraag: hoe moet ik nu mijn claim indienen als mijn eindstation anders is dan normaal? Met de trein was vandaag mijn beginstation Deventer en eindstation Amsterdam Bijlmer Arena.

De situatie:
Vandaag was er i.v.m. de weersomstandigheden tussen Apeldoorn en Amersfoort geen treinverkeer mogelijk. Ze hebben me aangeraden om om te reizen via Arnhem, en over te stappen in Utrecht. Eenmaal in Utrecht reed de trein richting Schiphol (van 08.43u) niet en tevens was de trein richting Uitgeest net weg aangezien ik 10 minuten later aankwam in Utrecht (08.48u). Ik heb daarom de intercity richting Amsterdam Bijlmer Arena gepakt om 08.58u. Hierdoor kwam ik in plaats van 08.10u (in Duivendrecht) pas om 09.13u aan (maar dit keer in Amsterdam Bijlmer Arena). Ik had ervoor kunnen kiezen om in Bijlmer Arena de sprinter van 09.17u richting Duivendrecht te nemen waar ik dan 09.20u aan zou komen, maar ik besloot de metro te pakken.

Kortom:
07:02 - 08:10 reed niet Apeld-Amersf Deventer --> Duivendrecht
07:14 - 07:50 +10min Deventer --> Arnhem
08:01 - 08:38 +10min Arnhem --> Utrecht
x 08:43 - 08:59 reed niet Utrecht --> Bijlmer Arena
x 08:47 - 09:11 geen aansluiting ivm vertraging Utrecht --> Amsterdam Holendrecht
08:58 - 09:13 Utrecht --> Bijlmer Arena

icon

Beste antwoord door JanH NS 24 november 2015, 12:41

Hallo LH_, je kan hiervoor een claim indienen via mijn NS of een formulier aanvragen via deze pagina. Je kan alleen een claim indienen over de reis die je gemaakt hebt, in dit geval dus van Deventer naar Amsterdam Bijlmer Arena. Het laatste deel van je reis, waar je gebruik hebt gemaakt van de metro, kan je hier niet in meenemen.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo LH_, je kan hiervoor een claim indienen via mijn NS of een formulier aanvragen via deze pagina. Je kan alleen een claim indienen over de reis die je gemaakt hebt, in dit geval dus van Deventer naar Amsterdam Bijlmer Arena. Het laatste deel van je reis, waar je gebruik hebt gemaakt van de metro, kan je hier niet in meenemen.

Reageer