beantwoord

Geld terug bij vertraging: andere vervoerder.

• 24 januari 2017
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

Stel: ik wil een reis maken van Tilburg naar Zetten Andelst, de reisplanner geeft dan aan overstappen in Nijmegen en Elst. Als ik dan om wat voor reden dan ook mijn overstap mis in Elst doordat NS vertraging oploopt, betekent dat ik in voor de NS niet 30 minuten of meer vertraging heb en dus geen GTBV kan aanvragen. Echter ben ik wel minstens dertig minuten later aangekomen dan gepland wat te wijten valt aan de NS, dus eigenlijk zou ik wel compensatie moeten krijgen.

Kan iemand hier mij het een en ander over uitleggen, bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Slidestops 24 januari 2017, 15:54

Het is eigenlijk heel makkelijk uit te leggen, GTBV wordt alleen maar per vervoerder gekeken, mis je een aansluiting van een andere vervoerder, dan is de NS dus niet verplicht je iets te compenseren en dat doen ze dan ook niet. Mocht je nou je laatste aansluiting missen, dan hebben ze wel de plicht om je thuis te brengen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Het is eigenlijk heel makkelijk uit te leggen, GTBV wordt alleen maar per vervoerder gekeken, mis je een aansluiting van een andere vervoerder, dan is de NS dus niet verplicht je iets te compenseren en dat doen ze dan ook niet. Mocht je nou je laatste aansluiting missen, dan hebben ze wel de plicht om je thuis te brengen.
Reputatie 7
Badge +4
De vertraging waar naar gekeken wordt, is de vertraging die de vervoerder heeft. Uw totale reistijd is niet relevant voor de teruggave. Als NS tien minuten te laat is en u uw aansluitende trein mist en twintig minuten moet wachten op de trein van Arriva dan is dat geen vertraging. Ook niet als Arriva vervolgens na uw overstap 25 minuten later dan normaal aankomt, want de vervoerders hadden in dat geval beide een vertraging van minder dan een half uur.
Uw reis duurt inderdaad veel langer.

Don't shoot the messenger maar zo werkt het, ook in onze geïndividualiseerde wereld.
Er wordt helemaal niet naar uw totale reisduur gekeken.

Reageer