beantwoord

Geld terug bij Vertraging bedragen

• 13 maart 2014
  • 13 reacties
  • 2097 Bekeken

Kan iemand mij vertellen waarom mijn zoon, na het kopen van een kaartje van € 7,00, slechts € 3,85 terug krijgt van de NS, nadat na het kopen van het kaartje blijkt dat er iemand voor de trein is gesprongen en hij daarom noodgedwongen met de auto naar Eindhoven moet?
icon

Beste antwoord door Herman NS 13 maart 2014, 16:43

Hallo terhorstf,

Allereerst welkom op het NS serviceforum.

Zoals NS Klant en Service aangeeft zijn dit soort situaties vervelend voor alle betrokkenen. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met .NS Klantenservice. Zij kunnen de claim laten herzien.

Je topic heb ik verplaatst naar 'in de trein' en de titel heb ik aangepast.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1
Goedemiddag terhorstf,

Zulke situaties zijn altijd erg vervelend voor alle betrokkenen.

Uw zoon heeft door het voorval vertraging opgelopen begrijp ik.

Bij vergoeding middels de regeling Geld terug bij vertraging wordt altijd met een aantal factoren rekening gehouden. Helaas vertelt u niets over de gebruikte kaartsoort en de lengte van de vertraging. Als u dit nog even meldt kan een medewerker van het mobiele team van NS Klantenservice u beter verder helpen. Zij zullen in een reactie verder contact met u opnemen.
Goedemiddag terhorstf,

Zulke situaties zijn altijd erg vervelend voor alle betrokkenen.

Uw zoon heeft door het voorval vertraging opgelopen begrijp ik.

Bij vergoeding middels de regeling Geld terug bij vertraging wordt altijd met een aantal factoren rekening gehouden. Helaas vertelt u niets over de gebruikte kaartsoort en de lengte van de vertraging. Als u dit nog even meldt kan een medewerker van het mobiele team van NS Klantenservice u beter verder helpen. Zij zullen in een reactie verder contact met u opnemen.

Het betrof een kaartje op zaterdagavond Nijmegen- Eindhoven, kosten € 7,- (kosten incl 40% korting wegens studenten OV ma - vrij). Enige mogelijkheid op dat moment was omreizen via Utrecht, hetgeen geen optie was. Dus daarom naar huis en met de auto gereisd.
Hallo terhorstf,

Allereerst welkom op het NS serviceforum.

Zoals NS Klant en Service aangeeft zijn dit soort situaties vervelend voor alle betrokkenen. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met .NS Klantenservice. Zij kunnen de claim laten herzien.

Je topic heb ik verplaatst naar 'in de trein' en de titel heb ik aangepast.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Kan iemand mij vertellen waarom mijn zoon, na het kopen van een kaartje van € 7,00, slechts € 3,85 terug krijgt van de NS, nadat na het kopen van het kaartje blijkt dat er iemand voor de trein is gesprongen en hij daarom noodgedwongen met de auto naar Eindhoven moet?

Een enkele reis met 40% korting van Nijmegen naar Eindhoven kost €7,70.
Volgens de regeling Geld terug bij vertraging heb je bij een vertraging tussen 30 en 59 minuten recht op een teruggaaf van 50% en bij 60 minuten of meer teruggaaf van de volledige ritprijs.
Uw zoon heeft dus slechts de helft van het door hem betaalde bedrag terug gekregen.
Dit lijkt mij niet juist, tenzij de vertraging inderdaad minder dan een uur is geweest.
Bij een aanrijding met een persoon (hoe triest dat op zich ook is) is de gemiddelde vertraging doorgaans zo'n 2 uur; in ieder geval vaak meer dan 1 uur.
Zoals Herman NS al aangaf kunt u het best contact opnemen met de Klantenservice om de zaak (nog) eens met hen te bespreken en ook die resterende €3,85 te claimen.

Wilt u ons hier t.z.t. de uitkomst nog eens laten weten. Zou een leerzame aanvulling op dit forum kunnen zijn.

Vr.gr.
Hans
Beste terhorstf,

Hans heeft gelijk. Bij een vertraging tussen 30 en 59 minuten minuten heb je recht op een teruggaaf van 50% van de ritprijs. Indien deze vertraging langer is dan 60 minuten, dan krijg je een teruggave van 100% van de ritprijs. Hoe zit dit precies? Hoeveel vertraging heb je precies gehad? Je hebt nu restitutie gehad op basis van een vertraging tussen 30 en 59 minuten.

Indien je toch meer dan 60 minuten vertraging gehad hebt, kan je het beste je claim laten herzien bij onze klantenservice. Zoja, heb je dat inmiddels al gedaan?

De impact van zelfdoding is erg groot voor nabestaanden, omstanders en personeel. Misschien vinden jullie dit interessant om te lezen: http://www.landvanrouw.nl/library/2010.03-stentor.pdf ?

Vriendelijke groet,
Susan

Beste terhorstf,

Hans heeft gelijk. Bij een vertraging tussen 30 en 59 minuten minuten heb je recht op een teruggaaf van 50% van de ritprijs. Indien deze vertraging langer is dan 60 minuten, dan krijg je een teruggave van 100% van de ritprijs. Hoe zit dit precies? Hoeveel vertraging heb je precies gehad? Je hebt nu restitutie gehad op basis van een vertraging tussen 30 en 59 minuten.

Indien je toch meer dan 60 minuten vertraging gehad hebt, kan je het beste je claim laten herzien bij onze klantenservice. Zoja, heb je dat inmiddels al gedaan?

De impact van zelfdoding is erg groot voor nabestaanden, omstanders en personeel. Misschien vinden jullie dit interessant om te lezen: http://www.landvanrouw.nl/library/2010.03-stentor.pdf ?

Vriendelijke groet,
Susan

Beste Susan,

Ik heb inmiddels gisteren al contact gehad met Klantenservice. Deze heer gaf eerst aan dat ik dan maar even met de betreffende afdeling contact moest gaan zoeken. Pas nadat ik hem vertelde dat mij op dit Forum door een NS medewerker was geadviseerd dat dit via Klantenservice zelf liep, gaf deze mijnheer aan een service formulier te gaan halen en invullen. Alles heeft hij genoteerd incl claimnummer etc. Ik hou jullie hier op de hoogte. Ik heb inmiddels zelf via de reisplanner berekend dat omreizen via Utrecht minimaal leidt tot een vertraging van 1 uur en 13 minuten. Wordt vervolgd.

Vriendelijke groet,
Susan

Heel mooi artikel, Susan, en goed om te lezen.

Om het wat makkelijker toegankelijk te maken hier een hyperlink naar het artikel.

Vriendelijke groet,
Hans
Tja een ''mooi'' verwoord artikel, dat zeker.

Elk beroep heeft zijn nadelen zeg ik zo maar. Als je zoiets meemaakt draag je dat voor je hele leven mee. Enfin, niet te lang over praten nu.

Mocht er ooit is een onderwerp komen waar dit besproken wordt, wil ik diep in mijn geheugen graven en een klein verhaaltje hierover schrijven hoe een machinist dit meemaakt voor de geinteresseerde (misschien).

Tja een ''mooi'' verwoord artikel, dat zeker.

Elk beroep heeft zijn nadelen zeg ik zo maar. Als je zoiets meemaakt draag je dat voor je hele leven mee. Enfin, niet te lang over praten nu.

Mocht er ooit is een onderwerp komen waar dit besproken wordt, wil ik diep in mijn geheugen graven en een klein verhaaltje hierover schrijven hoe een machinist dit meemaakt voor de geinteresseerde (misschien).

Uit jouw reactie ("diep graven") begrijp ik dat je die ervaring (gelukkig) een plekje hebt kunnen geven.
Dan moet het niet zo zijn dat je diep gaat graven omdat anderen daar misschien meer van zouden willen weten, maar louter en alleen omdat je dat op dat moment zelf wilt.
Als je het alleen voor andere doet is de kans dat je jezelf beschadigt alleen maar levensgroot aanwezig en daar zit jij (en je omgeving) beslist niet op te wachten.
Kortom, houd dat gewoon voor jezelf en laat het op dat plekje zitten wat je het kennelijk hebt weten te geven.

Met alle respect,
Vriendelijke groet
Hans
Hans,

Daar heb je bij nader inzien volkomen gelijk in.

Ooit ben ik weleens benaderd door een tijdschrift. Deze heb ik om die reden afgewezen.
Een paar jaar geleden toen ik wat beter met de computer overweg kon, heb ik als ''huiswerk'' een documentje gemaakt waarin ik zo'n voorval heb beschreven. Zelf vind ik het fijn om zoiets op papier te zetten waarbij ik de nadruk leg dat het niet de fout van mij is. En dan bezinkt het bij mij op een goede manier.

Deze laat ik altijd aan een leerling lezen, wat ze altijd even stil maakt. Op deze manier benadruk ik ze alleen maar op de feiten en dat er ook een keerzijde aanzit. Soms een iets van harde manier, maar heb ik het idee dat ze er baat bij hebben.

En nu ik zo nadenk, er is van deze voorvallen genoeg op internet te lezen. Welke ik niet ga opzoeken.

enfin... Ik ga nog genieten van mijn wijntje.

Prettige avond nog allen.

Gr,
Jan
Hans,

Daar heb je bij nader inzien volkomen gelijk in.

Ooit ben ik weleens benaderd door een tijdschrift. Deze heb ik om die reden afgewezen.
Een paar jaar geleden toen ik wat beter met de computer overweg kon, heb ik als ''huiswerk'' een documentje gemaakt waarin ik zo'n voorval heb beschreven. Zelf vind ik het fijn om zoiets op papier te zetten waarbij ik de nadruk leg dat het niet de fout van mij is. En dan bezinkt het bij mij op een goede manier.

Deze laat ik altijd aan een leerling lezen, wat ze altijd even stil maakt. Op deze manier benadruk ik ze alleen maar op de feiten en dat er ook een keerzijde aanzit. Soms een iets van harde manier, maar heb ik het idee dat ze er baat bij hebben.

En nu ik zo nadenk, er is van deze voorvallen genoeg op internet te lezen. Welke ik niet ga opzoeken.

enfin... Ik ga nog genieten van mijn wijntje.

Prettige avond nog allen.

Gr,
Jan

Hallo Jan,

Ik denk dat je er heel goed mee omgaat.
Niet vanwege dat "huiswerk" wat ongetwijfeld heeft geholpen, maar juist ook om dat aan jouw leerlingen te laten lezen.
En dat zal best bij hen binnenkomen.
Maar je kent ongetwijfeld het gezegde van die zachte heelmeesters.
Dus laat ze maar even slikken en misschien even stil zijn.
Ik denk dat het de juiste manier is en dat je daar heel goed mee bezig bent.

Geniet van je wijntje en een fijne avond verder.

gr. Hans
Inmiddels zijn we al weer meer dan een week verder. Totaal geen reactie of bericht op de ingediende klacht. Ook heeft mijn zoon niets meer betaald gekregen dan de eerder genoemde € 3,85. Wel inmiddels gezien dat ik, gelet op de forse wachttijd, voor de indiening van de klacht , meer dan € 1,30 kwijt ben voor het betaalde nummer van de Klantenservice. Is dit de arrogantie van de macht? Ik hou u verder op de hoogte!!
Badge
Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met NS. 1 week geleden heb je gebeld met onze klantenservice en mijn collega heeft je claim opnieuw ingediend. Ik wil je vragen om nog even te wachten, binnen 2-3 weken ontvang je een brief van NS. Groet, Leny

Reageer