beantwoord

geld terug bij vertraging bij niet bereiken eindstation

• 20 September 2021
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Als gevolg van de chaotische dienstverlening afgelopen 16 september, waarbij onduidelijk bleef dat ik de eindbestemming zou kunnen bereiken, heb ik moeten besluiten mij met een privévervoer op te laten halen. Hieraan zijn extra kosten verbonden die ik wil verhalen op de veroorzaker. In het “claimen bij vertraging” staat de optie dat de eindbestemming niet is bereikt, maar dit heeft geen consequenties in de verdere verwerking van de claim.

De vraag is welke schadevergoeding ik kan indienen voor het autovervoer dat ik heb moeten regelen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 September 2021, 00:42

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. Het enige wat u nog zou kunnen proberen, is rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te zien of zij uit coulance bereid zijn u tegemoet te komen, maar ik schat de kans daarop niet hoog in.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Tochjo, Dank voor deze heldere uiteenzetting. 

Reputatie 1

Hey Fransemant, welkom op de Community!

Ik zie dat Tochjo je al een uitgebreid antwoord heeft gegeven. Als je nog contact met ons wilt zoeken raad ik je aan om dit te doen via een van de aangegeven kanalen: Telefonie door te bellen naar 030-751 51 55, Chat (dit kan via de volgende pagina), Twitter of Facebook. Let er wel op dat als je je persoonsgegevens mee wilt sturen dat je dit dan in een privébericht doet! 

Reputatie 6
Badge +1

MAAR als je wel kosten hebt gemaakt voor treinreizen-op saldo/kaart of via online, dan heb je volgens EU regels op volledige vergoeding daarvan. Met chipkaart ook bvb het saldo voor terugreis vanaf punt van afbreken. NS blijkt daar nogal eens doof voor te zijn. En dat in het jaar van de trein

Reageer