beantwoord

Geld terug bij vertraging bij niet uitchecken

• 12 april 2016
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo,

Vanmiddag (12-04-2016) reden er geen treinen vanaf Amsterdam Centraal naar Eindhoven Centraal i.v.m. aanrijding met een voertuig tussen Utrecht Centraal en Den Bosch Centraal.
Nu wil ik zojuist mijn claim indienen, maar het systeem geeft aan dat ik niet uitgecheckt heb terwijl ik mijn kaart wel degelijk voor het poortje heb gehouden.
Hoe kan ik nu mijn geld terug krijgen?

Normaal gesproken pak ik de trein op Amsterdam Sloterdijk van 14.57 uur en ben om 16.27 uur in Eindhoven, dus was dat niet mogelijk dus heb ik ingecheckt om 14.43 uur en heb de trein van 14.47 uur van Amsterdam Sloterdijk naar Dordrecht gepakt en daar ben ik overgestapt op de intercity naar Venlo. Aankomsttijd in Eindhoven was 17.28 uur en heb toen uitgecheckt, al met al dus een uur vertraging opgelopen.

Kunt u mij verder helpen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 april 2016, 19:04

U moet even geduld hebben: reistransacties verschijnen niet direct in uw reishistorie. In theorie kan het tot 24 uur duren voor uw transacties in uw reishistorie staan, maar mijn ervaring leert dat het de afgelopen weken zo'n twee uur duurt voor transacties verwerkt zijn. Probeert u later vandaag of morgen nog eens te claimen; ik vermoed dat het dan wel zal lukken.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U moet even geduld hebben: reistransacties verschijnen niet direct in uw reishistorie. In theorie kan het tot 24 uur duren voor uw transacties in uw reishistorie staan, maar mijn ervaring leert dat het de afgelopen weken zo'n twee uur duurt voor transacties verwerkt zijn. Probeert u later vandaag of morgen nog eens te claimen; ik vermoed dat het dan wel zal lukken.

Dank voor je reactie, ik zal het in de gaten houden en er anders op terug komen. In het verleden wel de ervaring gehad dat het er vrijwel meteen op stond namelijk, dus vandaar mijn vraag en twijfel.
Vandaag heeft de reishistorie in de reisplanner vertraging. Normaal gesproken kan ik zien wanneer mijn zoons hebben uitgecheckt voor ze thuis zijn (kwartiertje fietsen). Vandaag is er zelfs een negatief saldo omdat er volgens de planner niet is uitgecheckt. Ik heb ook een account op OV-chipkaart.nl, daar kun je je reishistorie ook inzien. En daarin staat dat er wel is in- en uitgecheckt. De NS heeft het niet helemaal op regel
Het klopt wat Tochjo zegt. Het duurt maximaal 24 uur voordat alles volledig is verwerkt. Het kan zeker zijn dat je dit normaal direct kan zien staan, maar toch kan dit verschillen. Wacht het dus even af!

Reageer