beantwoord

Geld terug bij vertraging, claim afgewezen

• 23 September 2015
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Goedenavond,

Mijn claim (40967420) is afgewezen, maar ik denk dat dit komt omdat ik niet genoeg informatie toe kon voegen.

Ik probeer het nu hier, mijn siuatie was als volgt:

Ik maak gebruik van een Dal Vrij kaart en check bijna altijd voor de spits in op Amsterdam Rai om naar Utrecht Centraal te reizen. Afhankelijk van mijn aankomst op station Rai pak ik de metro/sprinter naar Amsterdam Zuid of de metro naar Amstel om vervolgens de trein te pakken.
Op 8 september checkte ik om 15:58 op Amsterdam Rai in om misschien nog de trein van 16:09 te pakken richting Nijmegen en anders de trein van 16:24 richting Heerlen.
Om 16:24 werd echter zonder aankondiging omgeroepen dat de trein richting Heerlen kwam te vervallen. Wegens herstelwerkzaamheden kwam de trein richting Nijmegen van 16:39 ook te vervallen. Gezien ik haast had en de trein van 16:24 zonder aankondiging werd opgegeven wilde ik de gok niet wagen om nog een kwartier te wachten op de trein van 16:54. Ik koos er voor om met de metro naar Amstel te reizen en daar een trein naar Utrecht te pakken. Dit zorgde er echter wel voor dat ik moest uitchecken en later weer inchecken in de spits, waardoor ik een volle ritprijs moest betalen.

Graag zou ik deze ritprijs vergoed willen krijgen, alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Martijn
icon

Beste antwoord door Sivan NS 24 September 2015, 10:59

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Martijn, en welkom!

Is het voor jou niet handiger om vanaf Zuid gewoon de trein te pakken naar Utrecht CS? Als je een metro pakt, moet je uit en inchecken en heb je op Amstel geen korting meer. Bovendien had je om 16.07 een rechtstreekse trein naar Utrecht Centraal. Is er een reden dat je die niet hebt genomen?
Hallo Sivan,

Ik reis van Rai naar Zuid om de Intercity te pakken naar Utrecht CS. De 16:09 van die dag was ook vervallen in verband met herstelwerkzaamheden.

Het was inderdaad handig geweest als ik een trein op Zuid zou pakken, maar die van 16:09, 16:24 en 16:39 reden allemaal niet, daarom ben ik naar Amstel gereisd.
Heb je voorafgaand je reis de planner gecheckt?

Vanaf RAI ging er om 16.07 ook een rechtstreekse trein naar Utrecht Centraal.
De Sprinter richting Hilversum? Die doet er ongeveer 60 minuten over om op Utrecht Centraal te komen vergeleken met de 20 minuten van een Intercity. Dat is niet mijn eerste optie als ik snel thuis wil komen. Vanaf Zuid had die, volgens mij had ook die vertraging, dus voor veel extra reistijd gezorgd.
Wanneer je van RAI naar Utrecht Centraal gaat, doet de rechtstreekse er inderdaad 58 minuten over. Wanneer jij via Amsterdam Zuid reist, zou je er inderdaad 40 minuten over hebben gedaan. De vraag is echter of jij na jouw check-in de reisplanner hebt gecheckt.

Ik zie echter dat er inderdaad sprake was van uitval van treinen. Gezien jouw aanvullende informatie heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Je krijgt hier apart bericht van.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!
Bedankt voor de reactie en het goedkeuren van de claim.

Fijne dag verder!
Geen dank. Fijne dag, Martijn!
Reputatie 4
Badge
Wanneer je van RAI naar Utrecht Centraal gaat, doet de rechtstreekse er inderdaad 58 minuten over. Wanneer jij via Amsterdam Zuid reist, zou je er inderdaad 40 minuten over hebben gedaan. De vraag is echter of jij na jouw check-in de reisplanner hebt gecheckt.

Ik zie echter dat er inderdaad sprake was van uitval van treinen. Gezien jouw aanvullende informatie heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Je krijgt hier apart bericht van.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!

Dag Sivan,

Mag ik wat vragen? Wat bedoel je met de mededeling dat Martijn na check in de reisplanner had moeten raadplegen? Wordt er van alle reizigers verwacht dat zij een apparaat hebben met de mobiele reisplanner die zij ook tijdens hun reis in de gaten moeten houden?
Dat lijkt me wat ver gaan.
De informatie via de omroepinstallaties, op de borden en het personeel zouden voldoende moeten zijn.
Hoi John!

Nee hoor, de reiziger mag natuurlijk verwachten dat er wordt omgeroepen wanneer een trein niet rijdt. Ik wilde weten of Martijn voorafgaand zijn reis zelf de reisplanner had gecheckt, omdat een deel van de problemen mogelijk al in de app vermeld stonden. Juist vanwege het feit dat Martijn aangeeft dat de informatievoorziening niet goed ging (en de vertraging zelf), heb ik de claim goedgekeurd.
Reputatie 4
Badge
o.k. dank

Reageer