beantwoord

Geld terug bij vertraging door onjuiste omroep?

• 15 januari 2018
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 15 januari 7:36 uur (aanvangstijd van verstoring in NS app) schijnt er een stroomstoring te zijn geweest op de HSL-lijn tussen Amsterdam CS en Rotterdam CS. Mijn intentie was om de ICD van 7:41 uur te pakken. De ICD vanuit Breda kwam aan en reizigers stapten uit. Tijdens het uitstappen werd er omgeroepen dat er geen ICD's rijden door een stroomstoring en dat nog niet duidelijk was hoe lang dit zou gaan duren (paniek op perron, sommigen stappen in de ICD anderen niet). Als dagelijkse en ervaren reiziger van de ICD wilde ik geen risico nemen en pakte de regulier IC van 7:42. Eenmaal in de IC keek ik naar het naastgelegen spoor en tot mijn grote verbazing vertrekt de ICD keurig op tijd... Op dit moment geeft de app nog altijd aan dat er geen ICD mogelijk is. Ter hoogte van Schiedam merk ik dat ik wederom verkeerd gegokt hebt met als beloning een kleine half uur vertraging.

Heb je in dit soort situaties recht op een vergoeding door onjuiste informatie aangeleverd door de NS omroep?
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 januari 2018, 10:31

Balen dat er niet goed werd gecommuniceerd dat de IC Direct toch wel zou rijden en dat je hierdoor een halfuur langer onderweg bent geweest :(

Een claim voor Geld Terug bij Vertraging indienen zal weinig zin hebben aangezien dit een geautomatiseerd proces is en deze geen vertraging zal constateren. Om te kijken of we je toch tegemoet kunnen komen zou je je verzoek tot compensatie kunnen sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Een van mijn collega's kan er dan verder naar kijken 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Balen dat er niet goed werd gecommuniceerd dat de IC Direct toch wel zou rijden en dat je hierdoor een halfuur langer onderweg bent geweest :(

Een claim voor Geld Terug bij Vertraging indienen zal weinig zin hebben aangezien dit een geautomatiseerd proces is en deze geen vertraging zal constateren. Om te kijken of we je toch tegemoet kunnen komen zou je je verzoek tot compensatie kunnen sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Een van mijn collega's kan er dan verder naar kijken 🙂

Reageer