Geld terug bij vertraging Eijsden-Maastricht

Toon eerste bericht

153 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het blijft natuurlijk lapwerk, maar als de vertraging in Maastricht al een half uur bedraagt, zou je daar kunnen uitchecken en daarna weer inchecken naar Eijsden. Gesteld dat je niet uit de richting Luik komt. 😉 Een half uur vertraging vanaf Eijsden kan wel, maar is niet erg waarschijnlijk.
Badge
Gezien de ontwikkelingen rond de Drielandentrein lijkt het erop dat NS hoopt dat het probleem zich vanzelf oplost per 9 december 2018 wanneer (als alles goed gaat) Arriva de exploitatie overneemt.
Vanaf 9 december gaat de Drielandentrein zeker nog niet Liège - Maastricht rijden, ook niet als alles vanaf nu volledig volgens plan verloopt. Dit ivm materieeltoelating en andere bureaucratie.
Arriva mag al blij zijn als ze in december op Heerlen - Aachen van start kunnen, die elektrificatie naar Herzogenrath zou nog wel eens vertraging op kunnen lopen.
Ik heb nog geen update betreffende het issue in dit topic
Reputatie 7
Badge +3
Goh. En NS is pas een maand van dit probleem op de hoogte. Het valt dan ook niet mee om als bedrijf te moeten toegeven dat je geblunderd hebt.
Beetje vreemd dat dat zo lang moet duren inderdaad want het is eenvoudig vast te stellen dat NS de vervoerder is tot de grens. Niet eenvoudig is waarschijnlijk vast te stellen hoe het komt dat de reiziger op verschillende plaatsen hierover al jarenlang wordt voorgelogen.

Reizigers die hier last van hebben, zoals sinds vorig jaar bij GTBV, kan ik alleen maar aanraden naar de geschillencommissie OV te gaan.
Ik ben nog steeds met dit topic bezig. Hopelijk snel uitsluitsel.
Reputatie 7
Badge +3
Het bevreemdt me dat dit zo lang moet duren. Vast weer een afdeling bij NS die niet wil toegeven dat ze de eigen regels niet kennen en maar wat hebben zitten blunderen. En vervolgens blijven hopen dat de forumleden het opgeven en niet langer die lastige vragen blijven stellen.

Ik vind het beneden peil. Geen wonder dat veel mensen NS maar een rare organisatie vinden.
Het blijft natuurlijk lapwerk, maar als de vertraging in Maastricht al een half uur bedraagt, zou je daar kunnen uitchecken en daarna weer inchecken naar Eijsden. Gesteld dat je niet uit de richting Luik komt. 😉 Een half uur vertraging vanaf Eijsden kan wel, maar is niet erg waarschijnlijk.

Een vertraging van een half uur vanaf Eijsden is helaas zeker geen uitzondering.

Bedankt allemaal dat jullie dit topic levend houden. Ik wacht ondertussen nog steeds op een reactie van het OV-loket. Zij hebben mijn vraag neergelegd bij een extern persoon die hier verstand van schijnt te hebben.
Net heb ik een reactie van het OV-Loket ontvangen. Zij geven aan dat de NS inderdaad de volledige verantwoordelijkheid heeft op dit traject. Ze leggen de klacht voor bij NS en houden me op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben benieuwd wat de reactie van NS gaat zijn. Ik heb weinig fiducie in het probleemoplossend vermogen van NS wanneer het om eigen fouten gaat. Eigenlijk zou er een instantie moeten komen die NS gewoon een dienstopdracht kan geven om fouten te herstellen. Dit duurt allemaal veel te lang.
Dit topic is inmiddels intern bekend en ik wacht op een terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +3
Goh. Heeft het een maand geduurd om dit topic intern bekend te krijgen? Is het bericht per trekschuit verstuurd? :(

Alle gekheid op een stokje. Dit lijkt natuurlijk nergens op. De blunder is al maanden bekend maar NS doet er gewoon niets aan.
Ik heb nog geen terugkoppeling voor jullie, hopelijk is er snel duidelijkheid.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien moeten we een nieuw topic openen over slepende kwesties die maar niet worden opgelost worden door NS.
Ik werd vanochtend gebeld door NS om te melden dat ze inderdaad verantwoordelijk zijn voor dit traject en dat mijn eerdere claims voor Geld terug bij Vertraging dus alsnog goedgekeurd worden. Het wordt ook aangepast in het onderliggende systeem, maar het schijnt lang te kunnen duren voordat dat gebeurt. Tot die tijd raadt NS me aan om bezwaar te maken tegen de afwijzing van nieuwe claims en daarbij te verwijzen naar mijn eerdere claims.
Reputatie 7
Badge +3
Gefeliciteerd dat je claims terugbetaald gaan worden! Wat een aanfluiting voor NS. Zou de melding bij het OV-Loket de zaak bespoedigd hebben?

De volgende stap is dat NS uitgebreid excuses gaat aanbieden voor het feit dat ze hun eigen regelgeving niet kennen aangaande de reikwijdte van het AVR-NS. Dat betekent in de praktijk:
- Aanpassen van de basisbestanden waarbij de vermelding "geen AVR-NS" verwijderd wordt bij de 5300-serie.
- Hierdoor verdwijnt die melding uit de Reisplanner.
- Hierdoor worden GTBV-claims automatisch toegekend.
- Herdruk van de spoorvertrekstaten in Maastricht en Eijsden.
- Correctie op alle mogelijke andere plaatsen waar de foutieve vermelding "Geen AVR-NS" gevolgen heeft.

Helaas is er door NS dermate lang getreuzeld met het onderkennen van de fout dat het nu wel te laat zal zijn om de correcties door te voeren met ingang van het Wijzigingsblad van 9 april 2017. Ik blijf het broddelwerk vinden.
Helaas is er door NS dermate lang getreuzeld met het onderkennen van de fout dat het nu wel te laat zal zijn om de correcties door te voeren met ingang van het Wijzigingsblad van 9 april 2017. Ik blijf het broddelwerk vinden.
Als je maar hard genoeg wil moet dat best mogelijk zijn. Helaas verwacht ik, nouja, vul hem zelf maar in.
De waarschuwing dat het nog wel even kan duren voordat dit aangepast is doet mij vermoeden dat ze in ieder geval de wijziging van 9 april niet gaan halen.

Door de vrouw van NS die mij belde werd ook verwezen naar het OV-Loket, dus waarschijnlijk heeft dat wel meegespeeld bij de veranderde mening van NS op dit punt.
Reputatie 7
Badge +3
Eigenlijk is het schandalig dat NS pas in actie komt nadat het OV-Loket is ingeschakeld. Het lijkt erop dat alles wat we hier op het forum schrijven gewoon genegeerd wordt. Het zegt veel over de mentaliteit binnen NS en de zwakke positie van de moderators in de organisatie.
Ik snap je frustratie, maar de signalen die via dit forum door worden gespeeld worden absoluut niet genegeerd. Daarnaast denk ik dat wij moderators samen met jullie best al veel voor elkaar hebben gekregen de afgelopen jaren.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben niet overtuigd. De moderators doen prima werk wanneer het gaat om eenvoudige zaken als het regelen van een restitutie. Maar zo gauw het iets ingewikkelder wordt en er structurele fouten bij NS moeten worden hersteld dan wreekt zich dat moderators geen enkele doorzettingsmacht hebben binnen de organisatie.

Er zijn meerdere kwesties die al maanden aanslepen. Alle argumenten en feiten zijn op het forum geboekstaafd. De uitkomst is dat NS helemaal niets met deze kennis doet en de kwesties niet opgelost worden. Hier een paar nogal stuitende voorbeelden:
- Bij overstappen op Amsterdam Sloterdijk wordt in sommige gevallen wanneer het advies van de Reisplanner wordt gevolgd te veel veel berekend voor de reis. Dit doordat NS op een uiterst ongelukkige manier poortjes heeft geplaatst en daar nota bene voor de plaatsing al voor gewaarschuwd was.
- NS heeft zonder over overleg besloten om geen facturen meer te versturen voor het gebruik van de OV-Fiets terwijl dat uitdrukkelijk in de Productvoorwaarden stond. Vervolgens wijzigt NS doodleuk de Productvoorwaarden zonder dat de in de Productvoorwaarden beschreven procedure is gevolgd.

Een derde slepende kwestie die in het topic is besproken lijkt nu opgelost te worden. Maar niet dankzij de inbreng op dit forum maar vanwege klachten bij het OV-Loket. NS was in deze kwestie niet bereid te luisteren naar mensen die wel op de hoogte waren. NS weet blijkbaar niet eens wat de reikwijdte van het eigen AVR-NS is.

Moeten we werkelijk geloven dat wij en de moderators samen al veel voor elkaar gekregen hebben? Dan wil ik graag een lijstje van de successen zien. Vooralsnog krijgt NS van mij het nadeel van de twijfel. Er is te veel broddelwerk en te weinig aandacht voor lastige maar belangrijke details. Van een organisatie met een dermate grote staf verwacht ik betere prestaties. De verbeterpunten liggen voor het oprapen op het forum. Maar het lijkt alsof maar een handjevol NS-ers iets met het forum en dat de rest doodsbenauwd is om rechtstreeks te communiceren met de betalende klanten.
@iMark Zou deze discussie ergens anders gevoerd kunnen worden? Lijkt me niet helemaal het onderwerp waar ik dit topic voor geopend heb.
Ik ga er nog eens achteraan deze week.
Reputatie 7
Badge
..? het lijkt alsof maar een handjevol NS-ers iets met het forum heeft en dat de rest doodsbenauwd is om rechtstreeks te communiceren met de betalende klanten.
Dat is ook mijn indruk. Plus dat afdeling Klantenservice NS'ers afschermt door elk contact naar zich toe te trekken.
Reputatie 7
Badge +3
@iMark Zou deze discussie ergens anders gevoerd kunnen worden? Lijkt me niet helemaal het onderwerp waar ik dit topic voor geopend heb.
Jouw topic is een prima illustratie voor wat er allemaal misgaat bij NS. Het lijkt me dan ook geen enkel probleem dat de discussie breder getrokken wordt. Zo gaat dat met sommige topics.

Reageer