Geld terug bij vertraging Eijsden-Maastricht

Sinds enkele maanden worden mijn claims voor geld terug bij vertraging op het traject Eijsden-Maastricht standaard afgewezen omdat er geen of te weinig vertraging geconstateerd zou zijn. Deze verbinding wordt gereden door de NMBS op de concessie van de NS. Kan dit een foutje in het automatische systeem zijn? Voor ongeveer de maand mei ging dit nog altijd goed, maar in ieder geval sinds juni volgt er binnen een paar minuten een afwijzingsmail.

Overigens heb ik nu al 5 keer bezwaar aangetekend tegen de afwijzing van een claim door een mail te sturen. Hier heb ik echter maar 1 keer reactie op gekregen en sinds juli heb ik op deze bezwaren niks meer gehoord. En de telefonische klantenservice heeft mij tot nu toe niet van meer advies kunnen voorzien dan: antwoord op een afwijzingsmail of vul het formulier opnieuw in.

153 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Gaat het nog lukken om alle correcties met ingang van het Wijzigingsblad van 9 april 2018 door te voeren? Of wordt het niet eerder dan met Sint Juttemis?
Reputatie 7
Badge +3
NS heeft nog een week om de correcties door te voeren. Is bijvoorbeeld de herdruk van de vertrekstaten al besteld? Ik ben reuze benieuwd welke acties in gang gezet zijn.
Ik heb het issue intern doorgegeven en men is er zeker mee bezig. Ik heb alleen tot op heden geen terugkoppeling gekregen, anders dan dat men ermee bekend is. Ik heb opnieuw om opheldering gevraagd.
Reputatie 7
Badge
Speelt zoiets ook niet met Heerlen-Eygelshoven Markt? Dat is een DB treinstel met Nederlandse machinist, overigens geen conducteur, dat uurdienst pendelt naar Herzogenrath. Mijn GTBV werd afgewezen "wegens andere vervoerder".
Goede vraag. Zal ik moeten nagaan.
Reputatie 6
Badge +1
Ja, dat is precies hetzelfde issue. En dat zal ook spelen bij Glanerbrug (ook DB).
Reputatie 7
Badge
Ja, dat is precies hetzelfde issue. En dat zal ook spelen bij Glanerbrug (ook DB).
Ik vraag me af of het puur DB is... op station Eygelshoven-Markt staan zowel een NS chippaal + automaat, als een DB chippaal + automaat, en de trein heeft een DB logo, maar wordt overduidelijk door een NS machinist gereden. Het lijkt me meer een duo-concessie van NS en DB. Ik heb ook gewoon ingecheckt in Eindhoven en uitgecheckt in Eygelshoven-M, maar de aansluiting werd gemist door een vertraagde IC naar Heerlen.
Reputatie 6
Badge +1
Het gaat niet over het feit dat het een DB trein is of niet, het gaat over een instelling in de back office van de ovcp
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het issue intern doorgegeven en men is er zeker mee bezig. Ik heb alleen tot op heden geen terugkoppeling gekregen, anders dan dat men ermee bekend is. Ik heb opnieuw om opheldering gevraagd.
Waarom is het niet verwerkt met ingang van het wijzigingsblad van 9 april 2018? Wordt het nu gecorrigeerd met ingang van het volgende wijzigingsblad? Hoe lang moet zoiets duren?
En dat zal ook spelen bij Glanerbrug (ook DB).
Dat wordt moeilijk.

Als NS daar zegt "andere vervoerder", klopt het volgens mij wel. De laatste keer dat ik in Enschede was, stond er een paal van Blauwnet richting Glanerbrug.

Volgens de spoorkaart rijdt er in Glanerbrug ook alleen maar Blauwnet/DB.
Reputatie 6
Badge +1
O ja dat was Blauwnet geworden. Weer even vergeten.

De wijziging heeft overigens niets met wijzigensbladen te maken, maar met een technisch dingetje in de back office. In theorie is dat snel te regelen. Alleen mag niet iedereen dat zomaar doen, een ITer moet daar eerst toestemming voor krijgen, en dat soort dingen gaan niet altijd vlug binnen NS...
Reputatie 7
Badge +3
Het is meer dan een technisch dingetje. Het staat ook verkeerd op de vertrekstaten en het staat verkeerd in de Reisplanner. Henk_NL heeft in dit topic al uitgelegd dat het probleem waarschijnlijk zit in het basisbestand waarin de opmerking "Geen AVR-NS" is gekoppeld aan een aantal treinseries waar dat niet aan gekoppeld zou moeten zijn.
Er is een bronbestand/stamtabel waarin dat soort attributen aan treinseries worden gehangen. Ik heb er zelf niet meer naar gekeken, maar waarschijnlijk is dat attribuut inderdaad (onterecht) aan bepaalde treinseries gehangen.
Het issue is intern bekend en staat ook op de zogeheten 'backlog'. Er zijn echter andere zaken die momenteel meer prioriteit hebben. Ik verwacht dus niet dat dit binnen afzienbare tijd opgelost is. Ik doe mijn best dit hoger op de agenda te krijgen, maar of mij dit lukt durf ik niet te zeggen.
Reputatie 7
Badge +3
Merkwaardig. NS maakt een fout. Dat kan gebeuren. Wat niet acceptabel is dat NS de zelfgemaakte fout niet corrigeert. Wordt er bij NS helemaal niet gestuurd op het corrigeren van fouten?
Het is bekend en het wordt opgelost. Klaas-Jan doet zijn best ervoor om het goed onder de aandacht te brengen. Helaas wordt het dus niet meteen gecorrigeerd, maar dat het gecorrigeerd wordt is in ieder geval duidelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog steeds goede hoop dat het met ingang van het wijzigingsblad d.d. Sint Juttemis naar volle tevredenheid opgelost zal zijn.
Reputatie 7
Badge
Speelt zoiets ook niet met Heerlen-Eygelshoven Markt? Dat is een DB treinstel met Nederlandse machinist, overigens geen conducteur, dat uurdienst pendelt naar Herzogenrath. Mijn GTBV werd afgewezen "wegens andere vervoerder".
vergeet deze niet!
Net een claim ingediend die direct goedgekeurd werd. Ik vermoed dat het probleem (eindelijk) opgelost is dus.
Reputatie 7
Badge +3
Mooi dat in ieder geval dit deel van het probleem is opgelost. Het was netjes geweest als NS dat had teruggemeld in dit topic.

Tegelijkertijd staat de onterechte melding over het AVR-NS nog steeds in de Reisplanner.

10 juni weer een nieuw wijzigingsblad...... zou het......... 🤔
Reputatie 7
Badge +3
10 juni weer een nieuw wijzigingsblad...... zou het......... 🤔
Valt Sint Juttemis op 10 juni 2018?
Ik zou d'r geen cent op in durven zetten 😎
Net een claim ingediend die direct goedgekeurd werd.
Ik vermoed dat het probleem (eindelijk) opgelost is dus.

Over welke reis & datum ging dit?
Een reis van Tilburg naar Eijsden op 1 juni.

Reageer