Gisteren een reis gemaakt met de Intercity Direct. Vanwege een seinstoring bij Hoofddorp en de daabrij gepaarde uitgevallen treinen kwam ik met iets meer dan een kwartier vertraging op mijn eindstation. Aangezien ICD onderdeel uitmaakt evan de reis, kwam ik dus in aanmerking voor gtbv.
Vanochtend maar de OV Chip Plus-klantenservice gebeld (dat staat gewoon op de website van NS). Dat heb ik om 11:14 gedaan. De vriendelijke mevrouw verbond mij door naar de gtbv-klantenservice, die mij weer doorverwees naar het online webformulier... Kortom: wat er op de website staat m.b.t. de aanvraag van gtbv wanneer je in het bezit bent van een OV Chip Plus-abonnement komt totaal niet overeen met de handelingen en kennis van de klantenservice.
Zie ook mijn vorig topic over dit onderwerp: https://forum.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/ov-chip-plus-en-gtbv-ronde-3-38948
Ik ga maar even prutsen met dat online formulier, maar wellicht kan een moderator dit weer eens de organisatie inschieten?
Bladzijde 1 / 2
Zojuist het formulier ingevuld. Alles ging goed, tot en met het invullen van de code aan het einde. Je kunt de code als beluisteren (best handig als je weinig ziet), maar sommige personen die de letters in hebben gesproken moeten echt naar een logopediste. De ''x' klonk als 'ík' en de ''s' klonk echt als een ''f'. Dit ging dus echt met de grootste moeite. *slaat hoofd tegen de muur*
Hallo VIRM, jammer om te lezen dat dit proces nog steeds niet verloopt zoals zou moeten.
Ik heb vanmorgen direct even contact gezocht met mijn collega's van OV Chip Plus. Uit het bericht van mijn collega heb ik begrepen dat het inderdaad nog niet mogelijk is om dit via de Klantenservice te doen. Erg vervelend, maar er is direct een melding van gemaakt om dit nogmaals onder de aandacht te brengen.
Ik heb vanmorgen direct even contact gezocht met mijn collega's van OV Chip Plus. Uit het bericht van mijn collega heb ik begrepen dat het inderdaad nog niet mogelijk is om dit via de Klantenservice te doen. Erg vervelend, maar er is direct een melding van gemaakt om dit nogmaals onder de aandacht te brengen.
Miriam, krijg je ook een terugkoppeling hierover? Mij is nu dan onduidelijk hoe ik gtbv moe tindienen.
Overigens betekent dit dat het gtbv-gedeelte op de OV Chip Plus-pagina op ns.nl helemaal niet klopt: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking/ov-chip-plus-abonnement.html
Overigens betekent dit dat het gtbv-gedeelte op de OV Chip Plus-pagina op ns.nl helemaal niet klopt: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking/ov-chip-plus-abonnement.html
Ik durf niet te zeggen of Miriam snel een terugkoppeling krijgt, VIRM. Ik zal het haar morgen vragen en laat je het weten.
Is er na iets meer dan een week al wat meer bekend over wat nu de juiste gang van zaken moet zijn?
De inhoud van de website blijft overigens niet overeen komen met de handelswijze van de klantenservice: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking/ov-chip-plus-abonnement.html
De inhoud van de website blijft overigens niet overeen komen met de handelswijze van de klantenservice: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking/ov-chip-plus-abonnement.html
Ik heb het onder de aandacht gebracht en krijg hopelijk snel een terugkoppeling die ik met jullie mag delen. Ik hou jullie op de hoogte.
@Errit/Miriam: ik neem aan dat de mensen die hierachter zitten straks gewoon lekker weekend gaan vieren, waardoor deze vraag dan al twee weken lang openstaat. Dit terwijl onze geliefde Sivan vorig jaar heeft aangegeven dat alles op orde dient te zijn.
Ik snap dat jullie afhankelijk zijn van de terugkoppeling van jullie collega's, maar als ik over hetzelfde topic meerdere onderwerpen moet aanmaken en het nog steeds niet op orde is, dan gaat er binnen de organisatie iets heel erg mis. Ik neem aan dat de telefonische klantenservice mij de volgende keer gaat helpen met het invullen van dat ontoegankelijke formulier?
Ik snap dat jullie afhankelijk zijn van de terugkoppeling van jullie collega's, maar als ik over hetzelfde topic meerdere onderwerpen moet aanmaken en het nog steeds niet op orde is, dan gaat er binnen de organisatie iets heel erg mis. Ik neem aan dat de telefonische klantenservice mij de volgende keer gaat helpen met het invullen van dat ontoegankelijke formulier?
Ik ben het met je eens dat er zo snel mogelijk een oplossing moet komen. Ik vraag ook vaker dan normaal om een terugkoppeling. Als je ergens tegen aanloopt dan kijk ik graag voor je na of ik je kan helpen met de claim. Je mag mij dan een privébericht sturen als je weer een claim wilt indienen.
Een van mijn claims is zojuist afgewezen vanwege 'onvoldoende vertraging'. Ik had toch echt +60...
Heb je de mogelijkheid om op de afwijzing te reageren? Ik heb trouwens om een update gevraagd voor deze case.
In de afwijzigingsmail stond dat je kon antwoorden. Uiteindelijk maar even telefonisch contact opgenomen.
Maar Errit, over vijf a zes dagen staat deze vraag al een maand uit he? En dit had eigenlijk al vorig jaar opgelost moeten zijn...
Maar Errit, over vijf a zes dagen staat deze vraag al een maand uit he? En dit had eigenlijk al vorig jaar opgelost moeten zijn...
Al een jaar lang is dit dus niet goed geregeld en staat er verkeerde informatie op de website. Vervolgens ligt dit topic hier een maand lang wortels te schieten. Kom op NS, kom eens in beweging!
Ondanks dat ik nog niet veel kwijt kan wil ik wel aangeven dat het onze aandacht heeft, VIRM. Achter de schermen zie ik veel activiteit omtrent dit onderwerp.
Gistermiddag kreeg ik een belletje van iemand bij NS, die heel netjes uitlegde hoe het een en ander werkte. Alles duidelijk, prima!
Vervolgens kreeg ik later op de middag een afwijziging van een claim van 10 februari. Nou, dan maar even gebeld... Wat een ontzettende chaos bij de klantenservice: zeven verschillende medewerkers bij OV Chip Plus, gtbv-klantenservice en de Facebook webcare komen allemaal met verschillende antwoorden. De zeven heeft de reis met terugwerkende kracht ingeboekt, met als bedoeling dat ik dat hele formulie rop ns.nl weer ga invullen.
Wil een moderator eventueel het claimnummer om dit uit te zoeken, of zal ik dat formulier voor de tweede keer gaan invullen?
Vervolgens kreeg ik later op de middag een afwijziging van een claim van 10 februari. Nou, dan maar even gebeld... Wat een ontzettende chaos bij de klantenservice: zeven verschillende medewerkers bij OV Chip Plus, gtbv-klantenservice en de Facebook webcare komen allemaal met verschillende antwoorden. De zeven heeft de reis met terugwerkende kracht ingeboekt, met als bedoeling dat ik dat hele formulie rop ns.nl weer ga invullen.
Wil een moderator eventueel het claimnummer om dit uit te zoeken, of zal ik dat formulier voor de tweede keer gaan invullen?
jullie zijn "achter de schermen" zo actief met te proberen de snel groeiende stapel lang lopende problemen op te lossen dat het overeenkomsten krijgt met de afhandeling GTBV 😉
@Klant Jac: bekijk het ook eens van een andere kant. Jij weet precies hoe de procedure werkt met een gtbv en wat de wachttijden een beetje zijn. Als je met een OV Chip Plus-abonnement rondscharrelt over het spoor en vertraging oploopt, is het altijd een verassing hoe de gtbv-claim wordt afgehandeld, en of je alle hoeken van de klantenservice mag zien. : D
Zo, het is gelukt. Na de zevende medewerker van de klantenservice die totaal geen idee had hoe het moest en weer iets anders vertelde dan de vorige zes, heb ik maar aan Facebook webcare geopteerd dat zij het met de teamleider overnemen na alle tijd en moeite die ik er zelf in heb gestoken. Vervolgens werd er ook nog iets met mijn suggestie gedaan. :)
Aangezien alle gesprekken bij de klantenservice worden geregistreerd, is dit denk ik nog wel een leuk stukje leesvoer voor iemand bij de klantenservice.
Ben overigens benieuwd of iemand ook excuses gaat aanbieden...
Aangezien alle gesprekken bij de klantenservice worden geregistreerd, is dit denk ik nog wel een leuk stukje leesvoer voor iemand bij de klantenservice.
Ben overigens benieuwd of iemand ook excuses gaat aanbieden...
you're right. Klopt van geen kanten. Dat is de reden waarom ik de pest heb aan GTBV, en dat probeer te vermijden door wat creatief te handelen (wat ik niet verder zal uitleggen)..
Na de abominabele slechte prestatie van de klantenservice blijft het aan d ekant van NS weer ontzettend stil...
We zijn er echt mee bezig, VIRM. Mag ik vragen waarom je mij geen privébericht heb gestuurd voor deze claim zoals ik voor had gesteld in reactie 8?
Errit, uit je reactie had ik begrepen dat ik alleen bij je terecht kon voor nieuwe claims. Het kan natuurlijk dat ik je verkeerd heb geinterpreteerd.
Aangezien dit probleem al langere tijd speelt en je dit vaak hebt aangekaart help ik je graag met al jouw claims.
Ik heb nog geen privébericht van je ontvangen, VIRM. Ook wil ik voor de meelezers alvast aangeven dat het probleem nog steeds speelt. We zijn nog bezig hiermee en ik hou jullie hier op de hoogte. Ik durf echter niet aan te geven hoe lang het kan duren voordat wij een oplossing hiervoor kunnen bieden. Wel is het duidelijk dat dit zo snel mogelijk moet.
De twee claims die ik onlangs had zijn tot een goed einde gebracht, dus heb niks meer openstaan op dit moment. :
Mocht ik een nieuwe gtbv indienen, welke gegevens moe tik aanleveren in een privebericht?)
Mocht ik een nieuwe gtbv indienen, welke gegevens moe tik aanleveren in een privebericht?)
Fijn om te lezen dat deze claims zijn opgelost VIRM.
Je kunt dan het beste de volgende gegevens sturen:
- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- Claimnummer
Je kunt dan het beste de volgende gegevens sturen:
- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- Claimnummer
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.