beantwoord

Geld terug bij vertraging en overstappen

• 26 november 2015
  • 8 reacties
  • 692 Bekeken

Op 17 november reisde ik van Arnhem (ingechecked) naar Ermelo (uitgechecked), maar bij de overstap op Utrecht had ik meer dan 30 minuten vertraging wegens een defecte trein.

De claim hiervoor (41027409) is afgewezen, misschien omdat het systeem die overstap niet meerekent?

Behalve de vertraging en de overvolle vervangende trein in de avondspits vind ik het jammer dat het nog extra moeite kost deze claim in te dienen, uit de gegevens zou moeten blijken dat ik last heb gehad van die defecte trein. Misschien is dit te simpel gedacht?

Graag zou ik willen weten of ik alsnog mijn claim toegewezen kan krijgen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 1 december 2015, 10:22

De verkeerd opgegeven tijd is gecorrigeerd en je claim is goedgekeurd, Sunderh.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Ingediende claims worden in principe door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de computer een reisroute vindt die minder of geen vertraging had opgeleverd. In uw geval zal de computer waarschijnlijk een reisroute via Zwolle hebben gevonden die minder dan 30 minuten vertraging had opgeleverd.

Het zou goed kunnen dat dit voor u geen reële reisoptie was, bijvoorbeeld omdat u al onderweg was van Arnhem naar Utrecht toen de defecte trein op uw pad kwam. In dat geval is de claim onterecht afgewezen en kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten. Hij zal daarna opnieuw beoordeeld worden door een mens.

Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Nu u in uw bericht het claimnummer hebt genoemd, zal een moderator uw claim waarschijnlijk wel opnieuw laten beoordelen.
Hoi Sunderh, en welkom!

Even ter controle: je geeft als reistijd 17.50 op, maar dat vind ik niet terug in de reisplanner en bovendien check je om 16.54 al in. Hoe laat ging de trein die je had willen nemen?
Bedankt voor de reactie @Tochjo, dat zal inderdaad de oorzaak zijn geweest.

@Sivan NS, Inchecken om 16:54 was dan in Arnhem voor de Intercity naar Utrecht Centraal en de tijd 17:50 had de vertrektijd van de Sprinter naar Zwolle vanuit Utrecht Centraal moeten zijn. Deze sprinter vertrok s niet en de vervangende trein ging om 18:20 (op zijn vroegst, volgens dienstregeling).
De vertrektijd die je opgeeft geldt voor de vertrektijd vanaf het vertrekstation dat je opgeeft. Hoe laat heb je de trein in Arnhem gepakt?
De vertrektijd die je opgeeft geldt voor de vertrektijd vanaf het vertrekstation dat je opgeeft. Hoe laat heb je de trein in Arnhem gepakt?

Dit was de Intercity van 17:01 richting Den Helder. Ik begrijp nu eigenlijk ook niet waarom ik niet die tijd heb opgegeven, maar misschien wilde ik de tijd aangeven voor de trein die vertraging had... Dat maakt het niet duidelijker, mijn excuses daarvoor.
De verkeerd opgegeven tijd is gecorrigeerd en je claim is goedgekeurd, Sunderh.
Helemaal goed, bedankt voor de service!
Geen dank!

Reageer