beantwoord

Geld terug bij vertraging: geen eerlijke afhandeling

• 12 September 2018
  • 2 reacties
  • 184 Bekeken

Voor een vertraging van meer dan 30 minuten heb ik recht op 50 procent van de reissom. Het gebeurt mij nu echter vaak dat mijn aanvraag niet kan worden ingediend omdat er 'te weinig vertraging' is geconstateerd terwijl er echt wel meer dan 30 min vertraging was. Zie bijvoorbeeld bijgevoegde reis (ik heb daar 30 min op Amersfoort stilgezeten omdat de trein niet verder reed). Misschien iets soepeler automatiseren en daarbij het doel in oog houden: gedupeerde reizigers tegemoet komen.

icon

Beste antwoord door marv87 12 September 2018, 08:02

Bekijk origineel

2 reacties

De controle vanuit mijn NS is inderdaad maximaal in het voordeel van de NS ingericht. Die kijkt ook of je achteraf gezien een andere trein had kunnen nemen.

Via: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Kan je ook kiezen voor aanvragen zonder NS. Deze zal waarschijnlijk via dezelfde tegels ook eerst afgewezen worden, vervolgens kan je dan via de mail bezwaar maken en je claim toelichten.

Inderdaad niet het meest klantvriendelijke proces.
Hallo Remco Vis en welkom bij de NS Community.

Helaas komt het voor dat een claim onterecht wordt afgewezen. Binnen ons systeem hebben we geprobeerd om het systeem zoveel mogelijk de claims af te laten handelen maar dat lukt helaas nog niet altijd. In dergelijke situaties kun je het beste bezwaar indienen. Wij zullen dan in de meeste gevallen de claim alsnog toekennen.

Reageer