beantwoord

geld terug bij vertraging geweigerd

  • 1 december 2015
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Op 12 oktober wilde ik van station Den Bosch naar Maastricht reizen, ik nam de trein van 10:08. In de trein tussen Den Bosch en Eindhoven hoorde ik dat er tussen Weert en Roermond iets mis was met het spoor, er werd aangeraden om in Eindhoven over te stappen naar de intercity richting Venlo, om vanuit Venlo weer een trein naar Roermond te nemen, en in Roermond weer een overstap te maken naar de intercity richting Maastricht. Dit heb ik allemaal gedaan, maar hierdoor heb ik wel een vertraging van ongeveer twee uur opgelopen. Ik heb vervolgens een claim ingevoerd maar deze is afgewezen. Dit is naar mijn mening niet terecht, aangezien ik via Venlo heb moeten omreizen om in Maastricht aan te komen. Zou hier nog een keer naar gekeken kunnen worden?
icon

Beste antwoord door John de Jong 1 december 2015, 17:06

Op 12 oktober wilde ik van station Den Bosch naar Maastricht reizen, ik nam de trein van 10:08. In de trein tussen Den Bosch en Eindhoven hoorde ik dat er tussen Weert en Roermond iets mis was met het spoor, er werd aangeraden om in Eindhoven over te stappen naar de intercity richting Venlo, om vanuit Venlo weer een trein naar Roermond te nemen, en in Roermond weer een overstap te maken naar de intercity richting Maastricht. Dit heb ik allemaal gedaan, maar hierdoor heb ik wel een vertraging van ongeveer twee uur opgelopen. Ik heb vervolgens een claim ingevoerd maar deze is afgewezen. Dit is naar mijn mening niet terecht, aangezien ik via Venlo heb moeten omreizen om in Maastricht aan te komen. Zou hier nog een keer naar gekeken kunnen worden?

Dag Manonfigee,

In eerste instantie worden die aanvragen door een computerprogramma van NS beoordeeld. Soms glippen er dan verzoeken tussendoor die wel terecht zijn. Het lijkt erop dat dit in jouw geval ook zo is.
In dit soort gevallen kun je het beste telefonisch contact opnemen met de NS Klantenservice: dag en nacht op telefoonnummer 030-751 51 55
Dat is helemaal het geval als je in Venlo hebt uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij Veolia en in Roermond omgekeerd.

Succes,
John
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge
Op 12 oktober wilde ik van station Den Bosch naar Maastricht reizen, ik nam de trein van 10:08. In de trein tussen Den Bosch en Eindhoven hoorde ik dat er tussen Weert en Roermond iets mis was met het spoor, er werd aangeraden om in Eindhoven over te stappen naar de intercity richting Venlo, om vanuit Venlo weer een trein naar Roermond te nemen, en in Roermond weer een overstap te maken naar de intercity richting Maastricht. Dit heb ik allemaal gedaan, maar hierdoor heb ik wel een vertraging van ongeveer twee uur opgelopen. Ik heb vervolgens een claim ingevoerd maar deze is afgewezen. Dit is naar mijn mening niet terecht, aangezien ik via Venlo heb moeten omreizen om in Maastricht aan te komen. Zou hier nog een keer naar gekeken kunnen worden?

Dag Manonfigee,

In eerste instantie worden die aanvragen door een computerprogramma van NS beoordeeld. Soms glippen er dan verzoeken tussendoor die wel terecht zijn. Het lijkt erop dat dit in jouw geval ook zo is.
In dit soort gevallen kun je het beste telefonisch contact opnemen met de NS Klantenservice: dag en nacht op telefoonnummer 030-751 51 55
Dat is helemaal het geval als je in Venlo hebt uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij Veolia en in Roermond omgekeerd.

Succes,
John

Reageer