Geld terug bij vertraging Groepsticket

• 24 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 303 Bekeken

Badge +3
Weer een leuke!

Iemand die reisde met Groepstickets (gezelschap 18 personen!) krijgt het niet voor elkaar om GTbV te claimen wegens een omreisadvies (geen treinen Nijmegen - Den Bosch, keer dan maar om bij Oss).

De vergoedingentabel zegt er niets over, maar het vergelijken met een Actiekaartje lijkt me redelijk (ook al is het geen dagkaartje), dus de helft terug?

Links de omleiding (om)reisadvies, en rechts het oorspronkelijke reisadvies (maar trein ging niet verder dan Oss, dus dan maar terug en via Arnhem, Utrecht en Rotterdam). Vertraging ongeveer 2 uur dus!

En áls het al kan, wie moet dan de vertraging claimen? De hoofdboeker (aan de hand van ordernummers) of moet elke persoon dat zelf doen?

Bron: Twitter

5 reacties

Badge +3
Welkom @ChielM bij de NS Community!

Er volgt (dank @mrfreeze) dus ooit ergens een vergoeding, maar wie moet dat dan claimen en hoe veel is dat dan?

Als @Thom gelijk heeft (ieder voor zich) dan wordt het lastig, want kleinere bedragen (minder dan €2,30) worden niet uitgekeerd, en dan de helft van wat je 'betaald hebt' is voor persoon 4-7... 😥 Nou ja laat maar, ik weet wel zeker dat de hoofdboeker dat moet/mag doen namens de groep.

Bij 18 personen zullen dat er dus minimaal drie zijn (hoofdreizigers) en dat valt nog te overzien. Een 'tikkie terug' of zoiets sturen naar je medereizigers en klaar, want al hun benodigde gegevens heb je al (hun e-mail adres!) of is simpel te regelen (papieren e-tickets op naam en geboortedatum van mensen die je persoonlijk kent dus).

Laat maar weten hoe je vaart @ChielM wij zijn benieuwd!
Reputatie 7
Badge +4
@mrfreeze Naar analogie zou het de helft moeten zijn bij een vertraging van meer dan een uur. Het is wel lastig met de tickets 5 tot en met 7, die zijn goedkoper en de helft daarvan is onder de norm van de minimumvergoeding. De helft van 7,50 komt daar wel boven. En hoe beoordeel je dan het geheel, tja. Het is wel erg complex om uit te keren. Het valt niet te automatiseren.

Ik vind dat een moderator zich er maar even over moet buigen, het wordt wat veel speculatie zo. Even onderling contact maken is het meest efficiënt.
Reputatie 7
Badge +3
't Staat misschien niet in de vergoedingentabel, maar wel in de voorwaarden van het Groepsticket:

. Er wordt geld terug bij vertraging verleend op het Groepsticket Daluren.

Er staat dan alleen weer niet bij hoeveel dat dan zou zijn.
Was de omleiding tien dagen van te voren aangekondigd? Dat kan een reden zijn om niet te vergoeden.
Deze omleiding was ivm een aanrijding persoon en/of een sein/overwegstoring
(niemand wist welke, beide waren op hetzelfde traject achter elkaar) waardoor de IC Zwolle-Roosendaal in Oss keerde naar Zwolle, terwijl onze eindbestemming Roosendaal was. Nu heeft de conductrice dezelfde route aanbevolen als in de NS app staat (terugreizen naar Arnhem, via Utrecht en Rotterdam uiteindelijk naar Roosendaal), welke wij dus hebben gevolgd.

edit: dit is mijn twitterbericht 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Was de omleiding tien dagen van te voren aangekondigd? Dat kan een reden zijn om niet te vergoeden.

Reageer