beantwoord

Geld terug bij vertraging met een dagkaart voordeeluren AH

• 27 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo NS,

Ik heb een dagkaart voordeeluren van de AH gekocht en heb hiermee gereisd. Ik had tijdens mijn reis meer dan 30 minuten vertraging en wil hiervoor graag geld terugvragen.

Hiervoor heb ik het formulier naar mij laten opsturen maar ik begrijp niet hoe ik het kan invullen.

Het formulier begint met twee opties,
"ik heb gereisd met een OV-chipkaart of eenmalige chipkaart, begin met vraag 1."
"ik heb gereisd met een ander vervoerbewijs. Begin met vraag 2"

Hier kies ik 2, het is geen OV-chipkaart en er staat ook geen 16-cijferig kaartnummer op de papieren dagkaart die ik heb.

Bij 2 kan ik kiezen uit:
"E-ticket"
"OV-chip Plus"
"Grensabonnement"
"Ov-Jaarabonnement"

Deze zijn allemaal niet van toepassing volgens mij. Dus hoe moet ik dat formulier invullen, of moet het met een ander formulier?

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 27 oktober 2016, 16:08

Hallo jelleisgoed, welkom op het Serviceforum.
Vervelend dat dit onduidelijk is en dat je vertraging hebt opgelopen.
Zoals iMark aangeeft kun je inderdaad kiezen voor optie 1. Ik zal de feedback hierover doorsturen naar de betreffende afdeling. Dan kunnen zij kijken of dit duidelijker kan worden weergegeven op de website. Bedankt hiervoor.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
De AH-dagkaart is een eenmalige OV-chipkaart. Je kunt dus optie 1 kiezen. Dan kun je ook het nummer van het vervoerbewijs invullen.

Ik geef toe dat het niet erg duidelijk is en dat NS dit beter zou kunnen uitleggen op de website.
Hallo jelleisgoed, welkom op het Serviceforum.
Vervelend dat dit onduidelijk is en dat je vertraging hebt opgelopen.
Zoals iMark aangeeft kun je inderdaad kiezen voor optie 1. Ik zal de feedback hierover doorsturen naar de betreffende afdeling. Dan kunnen zij kijken of dit duidelijker kan worden weergegeven op de website. Bedankt hiervoor.
Bedankt voor de snelle reacties!

Reageer