beantwoord

Geld terug bij vertraging niet gehonoreerd

  • 4 november 2015
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Op 15 september werd ik geconfronteerd met een overvolle trein op station Woerden. I.p.v. 2 treinstellen kwam er eentje aan op het station. De trein was al overvol en op perron stonden zeker nog 50 man/vrouw die meewilden. Het is een aantal gelukt om zich nog binnen te wurmen, het andere deel bleef achter om te wachten op de volgende trein. Ik heb een claim ingediend middels "Geld Terug Bij Vertraging". Ik kreeg 28 september een brief terug met de melding dat er geen vertragingen zijn geconstateerd op dat tijdstip. Dat klopt natuurlijk ook de trein reed netjes op tijd maar er zijn veel passagiers die dat niet hebben kunnen meemaken, die bleven op het perron achter. Dus als de NS onvoldoende materieel inzet maar wel op tijd rijd is er geen vertraging ondanks het feit dat veel forensen doordat ze niet meer in de trein kunnen te laat op hun werk komen. Voortaan maar dus op het dak klimmen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2015, 05:46

Claims worden automatisch beoordeeld door een computer. Die ziet alleen dat de trein wel gereden heeft, niet dat u niet meekon. U kunt in het vervolg zo'n claim beter via de klantenservice indienen, zodat u direct een toelichting kunt geven. Nu kunt u alsnog contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en te vragen of deze opnieuw beoordeeld kan worden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Claims worden automatisch beoordeeld door een computer. Die ziet alleen dat de trein wel gereden heeft, niet dat u niet meekon. U kunt in het vervolg zo'n claim beter via de klantenservice indienen, zodat u direct een toelichting kunt geven. Nu kunt u alsnog contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en te vragen of deze opnieuw beoordeeld kan worden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Voor nu kan TS het beste contact met de klantenservice opnemen, voor de toekomst zou het de NS sieren als ze zelf dit soort informatie (niet iedereen kan mee) vastleggen en door de auromatische check laten meewegen.
Het afwijzen van dit soort claims komt namelijk over als een trap na.

Reageer