beantwoord

Geld terug bij vertraging, nog steeds geen reactie op mail

• 17 juli 2017
  • 6 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 2
19 juni (inmiddels bijna een maand geleden) vertraging en een gemiste overstap opgelopen door een defecte trein (reis Eindhoven - Arnhem). Hiervoor heb ik een claim ingediend: claimnummer 600067123. Welke in mijn ogen onterecht afgewezen is. Door de vertraging miste ik immers de overstap in Den Bosch en aangezien die trein (Rosendaal - Zwolle) maar om de 30 minuten gaat loop je dus 30 minuten vertraging op.

Nu heb ik om een nieuwe kijk hierna, zoals de NS dat voorschrijft een mail gestuurd (Verzonden: 24.06.17 17:35:30) maar hier heb ik nog steeds geen reactie op mogen ontvangen (buiten een standaard bericht dat het niet gelukt is deze binnen 5 werkdagen te beantwoorden). Omdat dit nu wel heel erg lang duurt en ik denk dat die reactie nooit meer komt probeer ik het maar even via deze weg.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 juli 2017, 21:47

Hallo Temlin en welkom op het NS Serviceforum! Goed dat je ons hebt gevonden.

Vervelend om te lezen dat je zo lang moet wachten op een reactie. Op het moment dat je een bezwaar indient op een afwijzing kan het echter een tijd duren voordat het afgerond wordt. Dit omdat de claim dan handmatig moet worden nagekeken, wat enige tijd kan duren. Wat ik begrijp uit je verhaal heb je zelfs een nieuwe mail verstuurd via het contactformulier in plaats van een reply op de afwijzing. Als dat het geval is dan kan het nog iets langer duren, omdat je mail dan niet direct gekoppeld is aan de claim waar het over gaat.

Ondanks dat kunnen wij natuurlijk altijd even kijken wat de status is, of waarom je claim exact is afgewezen. Daarvoor kun je contact op nemen met onze andere Klantenservice kanalen. Je kunt ons bereiken op Facebook, Twitter, Chat (rechtsboven, beperkt geopend) en telefonisch (030-7515155).
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Dag Temlin,

Zeer waarschijnlijk is jouw claim wel degelijk terecht afgewezen (afhankelijk van hoeveel vertraging je had in Den Bosch). Indien u de overstap op de IC naar Nijmegen/Arnhem/Zwolle mist heeft u nog de mogelijkheid om de sprinter naar Arnhem te pakken (die ieder halfuur rijdt doordeweeks), en 9 minuten na de IC vertrekt. Hierdoor zult u 27 minuten later in Arnhem aankomen dan gepland...
Reputatie 2
Dag Temlin,

Zeer waarschijnlijk is jouw claim wel degelijk terecht afgewezen (afhankelijk van hoeveel vertraging je had in Den Bosch). Indien u de overstap op de IC naar Nijmegen/Arnhem/Zwolle mist heeft u nog de mogelijkheid om de sprinter naar Arnhem te pakken (die ieder halfuur rijdt doordeweeks), en 9 minuten na de IC vertrekt. Hierdoor zult u 27 minuten later in Arnhem aankomen dan gepland...

Dat klopt inderdaad, ik kan vaak nog wel de sprinter pakken en dien dan ook geen claim in i.v.m. bovengenoemde. Of ik wacht op de intercity en dien dan ook geen claim in. Maar in dit geval liep ik door die defecte trein voor mij zoveel vertraging op (ongeveer 20 minuten) dat ik geen mogelijkheid had om de sprinter te nemen.
Reputatie 2
Hmm. Dan weet ik het ook niet! Wachten tot een moderator het op pakt 🙂

Vervelend om te lezen dat je zo lang moet wachten op een reactie. Op het moment dat je een bezwaar indient op een afwijzing kan het echter een tijd duren voordat het afgerond wordt. Dit omdat de claim dan handmatig moet worden nagekeken, wat enige tijd kan duren. Wat ik begrijp uit je verhaal heb je zelfs een nieuwe mail verstuurd via het contactformulier in plaats van een reply op de afwijzing. Als dat het geval is dan kan het nog iets langer duren, omdat je mail dan niet direct gekoppeld is aan de claim waar het over gaat.

Ondanks dat kunnen wij natuurlijk altijd even kijken wat de status is, of waarom je claim exact is afgewezen. Daarvoor kun je contact op nemen met onze andere Klantenservice kanalen. Je kunt ons bereiken op Facebook, Twitter, Chat (rechtsboven, beperkt geopend) en telefonisch (030-7515155).
Reputatie 2

Ik heb inderdaad een nieuwe mail verstuurd aangezien ik niet op de hoogte was dat je een replay op je afgewezen claim moest sturen. Zolang het maar op gepakt wordt vind ik het prima, alhoewel ik 3 weken moeten wachten op een reactie wel erg lang vind duren.
Reputatie 2
NS heeft inmiddels gereageerd op mijn email:

Op 19 juni 2017 heeft u vertraging ervaren tijdens uw reis. Ik begrijp dat dit vervelend is geweest. Mijn excuses hiervoor. Gezien uw situatie en het feit dat u al zo lang wacht op antwoord, hebben wij besloten uw verzoek coulant af te handelen.

Heel netjes opgelost door NS !

Reageer