beantwoord

Geld terug bij vertraging "NOT PROVIDED"


Kan iemand van de NS mij vertellen om welke reden bij geld terugboeken bij vertraging er zo nu en dan als kenmerk "NOT PROVIDED" bij de terugboeking staat? In een periode met veel vertragingen (oa jan 2018) is het voor mij nu onduidelijk welke claims nu wel en welke niet uitgekeerd zijn. Ongeveer de helft van de claims van mij en mijn vriendin zijn niet betaald aan ons (wel goedgekeurd) en dat maakt het voor ons nu lastig om daar achter aan te gaan. We willen wel ons geld terug!!

Johan
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 april 2018, 16:38

Ik ben er uit. Alle claims die door Mat'64 en zijn vriendin zijn ingediend zijn ook toegewezen en al uitbetaald. De verwarring kwam weg dat er meerdere claims tegelijkertijd zijn uitbetaald. Gelukkig is het nu duidelijk dat alles goed is gegaan.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Dat zal er waarschijnlijk staan omdat er geen kenmerk is opgegeven 🙂
Welkom op oNS Forum Mat'64,

Ik heb tevens het vermoeden dat er geen kenmerk is opgegeven. Al je claims kan je via Mijn NS achterhalen. Als deze via Mijn NS zijn ingediend staan deze er redelijk snel tussen. Via het formulier kan het soms even duren en het komt ook wel eens voor dat de gegevens niet overeenkomen waardoor deze claims er niet tussen komen te staan. Via de klantenservice kan je dit ook achterhalen.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Reputatie 7
Badge
Staat er dan bij de bijschrijving op je bankrekening dan niet ook bij Mededelingen het claimnummer en de reisdatum?
Als ik bij mij bij een recente terugbetaling kijk dan staat daar mijn claimnummer , de reisdatum en een kenmerknummer. Dat kenmerknummer kan ik nergens toe herleiden maar het claimnummer kan ik vinden in MijnNS bij Mijn Claims waardoor dus duidelijk is om welke het gaat.
Klinkt als een functie ergens in het uitbetaalproces waar een kenmerk optioneel is, en die in bepaalde gevallen niet correct wordt meegegeven. Staat er verder geen kenmerk in de omschrijving? Dan zou een moderator dat als bug aan kunnen melden, lijkt me goed traceerbaar wanneer klantgegevens bekend zijn.
Henk_NL schreef:

Klinkt als een functie ergens in het uitbetaalproces waar een kenmerk optioneel is, en die in bepaalde gevallen niet correct wordt meegegeven. Staat er verder geen kenmerk in de omschrijving? Dan zou een moderator dat als bug aan kunnen melden, lijkt me goed traceerbaar wanneer klantgegevens bekend zijn.



Nee er staat in het geheel geen kenmerk bij. Meerdere claims zijn bij elkaar opgeteld en wordt dan in één keer gestort. Daarom is het lastig om te achterhalen als je 8 claims doet welke er dan wel en welke niet betaald zijn. Dat is het punt.
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd. Je mag dus zelf uit gaan zoeken of dat bedrag van (goedgekeurde, maar in batch uitbetaalde) claims wel klopt?

Kan me goed voorstellen dat claims X+Y+Z in één keer betaald worden, en de nummers niet allemaal in het betalingskenmerk van de overschrijving passen, maar dan nog... Zet dat even op de mail of zo "Beste reiziger, u krijgt van oNS bedrag ××× en dat betreft claims X, Y en Z"!

Kleine moeite ook om ze apart in te schieten mét het claimnummer erbij op je afschrift. Scheelt weer een mailtje.. 😃
Best Erryt,

In mijn NS staan nu nog 4 claims van de 8 die ik gedaan heb. Drie daarvan zijn niet betaald, wel allemaal via Mijn NS gedaan. De goedkeuringsmails met claimnummer heb ik bewaard.

Ik vind het wel erg jammer dat dit mij erg veel tijd kost om die paar euro terug te krijgen. Ook de reply's die ik gedaan heb op de mails (waarin staat dat het goedgekeurd is) van de NS geeft mij geen goed gevoel. Zeg maar... kastje-naar-de-muur gevoel. Jullie hebben immers via die reply's de claimnummers tot jullie beschikking die volgens mij niet betaald zijn. Dat het onduidelijk is komt omdat jullie meerdere claims in één keer uitkeren zonder de claimnummers erbij. Er is 24,75 terugbetaald terwijl bijna 50 euro teruggestort zou moeten worden.

Johan
Robert B schreef:

Vreemd. Je mag dus zelf uit gaan zoeken of dat bedrag van (goedgekeurde, maar in batch uitbetaalde) claims wel klopt?

Kan me goed voorstellen dat claims X+Y+Z in één keer betaald worden, en de nummers niet allemaal in het betalingskenmerk van de overschrijving passen, maar dan nog... Zet dat even op de mail of zo "u krijgt bedrag × en dat betreft claims X, Y en Z"!

Kleine moeite om ze apart uit te betalen mét het claimnummer erbij op je afschrift.



Ja dat is dus het punt. Ondoorzichtig. Bedankt voor je reactie.
Mat'64 schreef:

Er is 24,75 terugbetaald terwijl bijna 50 euro teruggestort zou moeten worden.

Johan



Daar zitten de claims van mijn vriendin ook bij die ook niet allemaal zijn terugbetaald.
Reputatie 5
Badge
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, werd tot ongeveer november elke claim los uitbetaald. Een dag na de mail kreeg je het geld op de rekening. Het overboeken ging verrassend vlot. Sinds toen lijkt NS twee weken te wachten met het overboeken (na het versturen van de mail) en maakt sindsdien cumulatief over. Ik heb wel een overboeking met meerdere claimnummers gehad. Sinds vorige week lijkt er weer per losse claim uitbetaald te worden. Het 'Not Provided' komt inderdaad, doordat er geen omschrijving lijkt te zijn meegegeven in de batch.
Reputatie 7
Badge +3
Eens kijken of dat tijdelijk is of was (wegens achterstand bij de GTBV afdeling misschien tijdelijk "weet je wat.. hier heb je X+Y+Z" of zoiets) maar zo te lezen gaat het om redelijk recente claims.

Dan wel zo netjes om die niet in een batch 'over de schutting' te gooien zonder kenmerk, want je vindt ze dus niet zoals de 'spookincasso's voor een of andere bestelling' terug in Mijn NS. :?
Ik zoek het graag voor je uit, Mat'64. Je mag mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres, zoveel mogelijk claimnummers, IBAN en je OV-chipkaartnummer. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb helaas geen bericht van Mat'64 ontvangen. Ik hoop dat zijn/haar probleem is opgelost.
Erryt NS schreef:

Ik heb helaas geen bericht van Mat'64 ontvangen. Ik hoop dat zijn/haar probleem is opgelost.



Sorry, vanwege langdurige ziekte is het er bij ingeschoten... Heb alsnog een privébericht gestuurd. We hopen dat je het alsnog in behandeling wilt nemen...

Johan
Ik heb een bericht van Mat'64 ontvangen. Ik ga ermee aan de slag.
Er zijn meerdere claims tegelijkertijd uitgekeerd. Ik ben aan het uitzoeken welke claims van Mat'64 er wel en niet zijn behandeld.
Ik ben er uit. Alle claims die door Mat'64 en zijn vriendin zijn ingediend zijn ook toegewezen en al uitbetaald. De verwarring kwam weg dat er meerdere claims tegelijkertijd zijn uitbetaald. Gelukkig is het nu duidelijk dat alles goed is gegaan.
Kom er net achter dat het inderdaad is uitbetaald. Bedankt voor het uitzoeken!!!

Johan

Reageer