Geld terug bij vertraging NS Flex 1e klas Altijd vrij

• 29 december 2019
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 2

Dag Lieneke van NS Klantenservice,

Ik weet niet wie u bent, of u een virtueel persoon bent of daadwerkelijk een echte medewerker bent van NS. 

Ik heb sinds 2 weken een NS flex Altijd Vrij 1e klas abonnement en heb al 3x vertraging meegemaakt en geld teruggevraagd. NS heeft bij alle 3 meldingen netjes gemeld dat ik geld terug ga krijgen, maar telkens wordt er de prijs van een 2e klas prijskaart uitgekeerd. Ik heb al bij de 1e keer doorgegeven dat ik 1e klas reis en dat ik ook de prijs van een 1e klas kaart terug zou moeten krijgen. Ik heb bij de 1e vertraging een bevestiging ontvangen dat er een correctie gaat plaats gaat vinden.

Wat ik niet begrijp is dat er bij de 2e keer en 3e keer weer de prijs van een 2e klas kaart wordt uitbetaald. Vandaar dat ik mij af vraag: Is NS niet  slim genoeg om te ontdekken dat ik 1e klas abonnement heb en bijna 600 euro per maand betaal? Of moet ik telkens op de mails reageren dat ik 1e klas reis???

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U zult van Lieneke via deze reizigers-helpen-reizigerscommunity geen antwoord krijgen.

Het probleem dat u bij vertraging geld terug krijgt op basis van 2e klasse komt helaas vaker voor. Om dit recht te zetten kunt u op de mail met toezegging reageren.

Reputatie 2

U zult van Lieneke via deze reizigers-helpen-reizigerscommunity geen antwoord krijgen.

Het probleem dat u bij vertraging geld terug krijgt op basis van 2e klasse komt helaas vaker voor. Om dit recht te zetten kunt u op de mail met toezegging reageren.

Daar was ik al bang voor. Dan maar telkens op reageren via de mail.

Goedemorgen nsfreak2011!

Heb je de permanente klassewissel aangevraagd via je Mijn NS omgeving? Zo ja, dit wordt helaas niet optimaal geregistreerd door het claims-systeem waardoor er structureel een restitutie voor de 2e klasse wordt uitgekeerd. Om dit structureel op te lossen wil ik je adviseren om de permanente klassewissel te activeren bij de kaartautomaat. Het systeem registreert het vervolgens wel correct en zal je niet heen en weer hoeven blijven e-mailen. Mijn excuses voor het ongemak.

Badge +3

Bij NS Flex valt er niets te activeren bij de kaartautomaat.

Bij NS Flex valt er niets te activeren bij de kaartautomaat.

Correct, excuses voor de verwarring.

In het geval van NS Flex wil ik je vragen om contact te zoeken met onze klantenservice. Wij hebben de mogelijkheid om de permanente klassewissel correct door te voeren en dan is het probleem met Geld Terug bij Vertraging claims ook opgelost.

Reageer