Skip to main content

Ik was van 1-3 januari naar Berlijn op vakantie gegaan met mijn zus (ik 16, zij 18). Op de terugweg had de trein uiteindelijk 29 min vertraging, waardoor we niet meer op onze trein konden overstappen op Duisburg Hbf. We namen dus ongeveer 45 min een trein later naar Arnhem centraal, waar we eigenlijk nog een keer zouden moeten overstappen. We zouden dan 1 uur en 45 minuten moeten wachten. We zijn uiteindelijk maar door onze moeder opgehaald. Hebben we dan nu recht op geld terug of iets van een vergoeding? 
Als er meer info nodig is, zeg t en ik zal zsm antwoorden.

Alvast bedankt!

Welkom ​@Sytze.z bij de NS Community!

Dit is een reizigersforum waar we je niet kunnen helpen, maar zie https://www.nsinternational.com/nl/na-de-reis/geld-terug-vragen

Jammer dat de overstap in Duisburg niet lukte, maar ik vermoed dat jullie wel in aanmerking komen voor vergoeding, al is het maar 25% van de prijs.

Je moet een claim indienen bij waar de tickets geboekt zijn. Al is het me niet duidelijk waarom in Arnhem 1u 45m gewacht moest worden op de aansluiting. Wellicht kan ​@Sytze.z specifiek uitleggen wat de reis was? Dus van Berlijn naar?

Je moet een claim indienen bij waar de tickets geboekt zijn. Al is het me niet duidelijk waarom in Arnhem 1u 45m gewacht moest worden op de aansluiting. Wellicht kan ​@Sytze.z specifiek uitleggen wat de reis was? Dus van Berlijn naar?

We moesten van Berlijn naar Duisburg om daar over te stappen op een trein richting Arnhem. Daar moesten we dus eigenlijk overstappen naar de volgende trein naar Amsterdam centraal.

Maar waarom moest je daar dan 1u 45m op wachten? Heb je gewacht op de volgende ICE ofzo?

Binnen Nederland is er sowieso geen sprake van treinbinding met internationale tickets, dus je had gewoon een van de elk kwartier rijdende binnenlandse intercities mogen nemen met je internationale ticket.

Op basis van je oorspronkelijke reisschema wordt gekeken hoe laat je met de eerstvolgende mogelijkheid je in Amsterdam zou zijn aangekomen. Als dat meer dan 60 minuten later was heb je recht op 25% vertragingsvergoeding. Was het meer dan 120 minuten later? Dan 50% vergoeding.

Reageer