beantwoord

Geld terug bij vertraging online?

  • 30 mei 2016
  • 2 reacties
  • 231 Bekeken

Waarom kunnen inmiddels alle diensten bij de NS online geregeld worden, behalve het terug vragen van geld bij vertraging?
Ik moet formulieren thuis laten sturen en die handmatig invullen en weer per post opsturen.
Het lijk wel alsof de NS het mij zo lastig mogelijk wil maken om mijn geld terug te krijgen...
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 mei 2016, 17:14

Geld terug bij vertraging kan al tijden online aangevraagd worden. Alleen in enkele gevallen, bijvoorbeeld als met een papieren vervoerbewijs gereisd is dat bijgevoegd moet worden, moet het echt nog met een formulier per post. Zelf heb ik een uurtje geleden nog online een claim ingediend voor de vertraging die ik vanochtend rond Utrecht Centraal opliep.

Als u hebt in- en uitgecheckt met een OV-chipkaart, dan kunt u in Mijn NS een claim indienen met de link "Aanvragen geld terug bij vertraging" in uw reishistorie (trein). Het kan wel enkele dagen duren voordat deze link zichtbaar is. Hebt u gereisd met een eenmalige chipkaart (hieronder vallen ook actiekaartjes, bijvoorbeeld van Kruidvat en Blokker)? Dan kunt u een claim indienen door in Mijn NS op de knop "Aanvragen Geld terug bij Vertraging" aan de linkerkant van het scherm te klikken.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik zie nu wel een link staan, blijkbaar duurt het inderdaad enkele dagen voordat die zichtbaar is.
Bedankt voor je reactie Tochjo.
Badge +3
Geld terug bij vertraging kan al tijden online aangevraagd worden. Alleen in enkele gevallen, bijvoorbeeld als met een papieren vervoerbewijs gereisd is dat bijgevoegd moet worden, moet het echt nog met een formulier per post. Zelf heb ik een uurtje geleden nog online een claim ingediend voor de vertraging die ik vanochtend rond Utrecht Centraal opliep.

Als u hebt in- en uitgecheckt met een OV-chipkaart, dan kunt u in Mijn NS een claim indienen met de link "Aanvragen geld terug bij vertraging" in uw reishistorie (trein). Het kan wel enkele dagen duren voordat deze link zichtbaar is. Hebt u gereisd met een eenmalige chipkaart (hieronder vallen ook actiekaartjes, bijvoorbeeld van Kruidvat en Blokker)? Dan kunt u een claim indienen door in Mijn NS op de knop "Aanvragen Geld terug bij Vertraging" aan de linkerkant van het scherm te klikken.

Reageer