beantwoord

Geld terug bij vertraging onterecht afgewezen 2x

• 27 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo NS,

Kunnen jullie mij uitleggen waarom mijn claims zijn afgewezen terwijl ik meer dan 30 min vertraging had ?
Op maandag 10 augustus jl wilde ik met de trein van 18.39 uur van Schiphol naar Rotterdam, echter door een brand in Rotterdam kwam mijn trein met meer dan 30 min vertraging aan.
Op woensdag 12 augustus jl wilde ik met de trein van 6.52 uur van Rotterdam naar Schiphol (aankomst 7.44 uur), echter door een defecte trein op het traject moest ik omreizen via Amsterdam Sloterdijk (trein vertrok daar om 8.09 uur omdat de trein van 8.05 uur niet ging). Ik kwam rond 8.20 uur aan op Schiphol, dus met meer dan 30 min vertraging.

Hierbij het verzoek om de claims 40947257 en 40947111 te herzien.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 augustus 2015, 11:42

Het systeem heeft als volgt gekeken:
- je zou moeten overstappen op Leiden.
- Je had de trein van 7.36 kunnen nemen, waarbij je om 7.56 aan zou komen
- je had de trein van 7.46 kunnen nemen, waarbij je om 08.02 aan zou komen

De trein van 7.36 reed niet, en die van 7.46 is aangekomen om 08.12. Als dat alles was meegenomen, had je 28 minuten vertraging gehad. In dit geval is het dus misgegaan op de treintijden en het traject.

De claim is inmiddels hersteld en goedgekeurd, op verzoek van mij.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het kan zijn dat je (buiten je schuld) niet het snelste alternatief hebt gebruikt. Soms geven treinpersoneel en stationspersoneel bijv. het advies om om te reizen terwijl je achteraf gezien beter even had kunnen wachten. Bij de beoordeling van de claim wordt echter alleen gekeken naar wat achteraf gezien het snelste alternatief was.

Ik het het zelf een keer mee gemaakt toen er een probleem was tussen Breda en Roosendaal. Er werd geadviseerd om om te reizen via Lage Zwaluwe en uiteindelijk was ik met ruim een uur vertraging in Roosendaal. Achteraf bleek dat het probleem na een kwartier was opgelost en mijn oorspronkelijke trein met een kwartier vertraging alsnog in Roosendaal was aangekomen. Claim werd daarom afgewezen. Mijn advies: volg niet klakkeloos het advies van het NS-personeel op maar vertrouw op je eigen gezonde verstand.
Hoi Fanny!

Goed dat je je claimnummers hebt vermeld. Dan kan ik meteen voor je meekijken.

De tijden die je bij beide reizen hebt opgegeven, corresponderen met de Intercity Direct. Hiervoor heb je echter geen (aangetoonde) toeslag gekocht, en daarom is het verzoek afgewezen (omdat er dus geen vertraging kon worden gevonden).
Hoi Fanny!

Goed dat je je claimnummers hebt vermeld. Dan kan ik meteen voor je meekijken.

De tijden die je bij beide reizen hebt opgegeven, corresponderen met de Intercity Direct. Hiervoor heb je echter geen (aangetoonde) toeslag gekocht, en daarom is het verzoek afgewezen (omdat er dus geen vertraging kon worden gevonden).

Hallo Sivan,
De trein van woensdag 12 augustus jl met vertrek 6.52 uur van Rotterdam Centraal naar Schiphol is NIET de Intercity Direct trein. Het is nl de Intercity trein naar Lelystad centrum.
Graag de herziening van mijn claim op de juiste gegevens baseren.
Ik heb je claim hersteld, maar ook voor de reis van 06.52 is er niet meer dan 30 minuten vertraging geconstateerd.
Ik heb je claim hersteld, maar ook voor de reis van 06.52 is er niet meer dan 30 minuten vertraging geconstateerd.

Onbegrijpelijk...de trein zou volgens de reisplanner om 7.44 uur aankomen op Schiphol. Ik heb moeten omreizen via Amsterdam Sloterdijk, die trein vertrok om 8.09 uur naar Schiphol. Ik kwam iets na 8.20 uur aan op Schiphol, dus meer dan 30 min vertraging.

Wat is volgens jullie dan de vertraging geweest ?
Het systeem heeft als volgt gekeken:
- je zou moeten overstappen op Leiden.
- Je had de trein van 7.36 kunnen nemen, waarbij je om 7.56 aan zou komen
- je had de trein van 7.46 kunnen nemen, waarbij je om 08.02 aan zou komen

De trein van 7.36 reed niet, en die van 7.46 is aangekomen om 08.12. Als dat alles was meegenomen, had je 28 minuten vertraging gehad. In dit geval is het dus misgegaan op de treintijden en het traject.

De claim is inmiddels hersteld en goedgekeurd, op verzoek van mij.
Ok, dank je wel !

Reageer