Afgelopen vrijdag (2-11) heb ik +60 minuten gedaan over de reis van Eindhoven naar Roosendaal (welke ik dagelijks maak), door een aanrijding met een persoon tussen Tilburg en Breda. Ik was genoodzaakt om in Tilburg Universiteit mijn reis met een ander vervoersmiddel voort te zetten, omdat bus inzet nog niet op gang was gekomen.
Hierdoor heb ik op Tilburg Universiteit uitgecheckt ipv Roosendaal. Ik heb geld terug bij vertraging aangevraagd en toegekend gekregen. Maar mijn vraag is, waarom krijg ik enkel voor het traject Eindhoven - Tilburg Universiteit geld terug, en niet voor Eindhoven - Roosendaal, wat mijn oorspronkelijke reis is/was.
Mvg,
R. Matthijssen
Beste antwoord door RSD
In onderstaande reactie geeft een moderator aan dat dat voornamelijk van toepassing is wanneer je van A naar C wilde reizen, maar niet verder kwam dan station B onderweg, daar hebt uitgecheckt en eventueel met ander vervoer verder bent verder gereisd.
Misschien dat een moderator kan aangeven in hoeverre dit van toepassing is op de kwestie van TS.
https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/geld-terug-voor-geanuleerde-reis-50754/index1.html#post342273
De aanrijding vond plaats rond 14:00, en de treinen reden in de avond gewoon weer en ook zijn er vervangende bussen gekomen. Oftewel, je zou he beoogde aankomst station wel hebben bereikt als je had gewacht op vervangend vervoer.
Je hebt de reis niet bij NS afgemaakt dus krijg je geen volledige vergoeding tussen Eindhoven en Roosendaal. Is heel vervelend en dat snap ik, echter als NS wel aan iedereen volledige GTBV gaat uitkeren zet je de deuren open voor fraude en dat willen we niet hebben