beantwoord

Geld terug bij vertraging tussendoor iets te eten gekocht en dus uitgecheckt

• 6 december 2019
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Hoi NS, Ik  had op 27 november helaas veel (meer dan een uur) vertraging op mijn reis van Rotterdam Alexander naar Groningen (vertrek uit Rotterdam 17.12). Omdat ik vertraging had, heb ik eerst op Gouda en later op Zwolle iets te eten/drinken gehaald. Daarvoor moest ik echter naar de stationshal en dus uitchecken en weer inchecken om terug op het perron te komen. Nu kan ik alleen voor het stuk Gouda-Zwolle via mijn.ns geld terugkrijgen voor de vertraging. Terwijl het één reis was. Ik wil de rest van het geld ook graag terug. Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 6 december 2019, 17:38

Hallo Mariken Stegmann en welkom bij de NS Community.

Uit je bericht maak ik op dat je al restitutie hebt gevraagd en dat dit is toegewezen maar dat je slechts een deel hebt terug gekregen. Ik wil je adviseren te reageren op de e-mail die je hebt ontvangen ter bevestiging van de restitutie. Mocht je nog geen restitutie hebben ontvangen kun je de tips van Tochjo gebruiken. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het ligt er aan hoe lang u de reis heeft onderbroken. Als dat langer was dan 35 minuten dan is het vervolg een nieuwe reis en kunt voor dat laatste stuk geen geld terug claimen.

Het was 11 minuten in Gouda en 4 minuten in Zwolle.

Badge +3

Bij het indienen van een claim voor Geld terug bij vertraging in Mijn NS kunt u in een keuzelijst elke combinatie van check-in en check-uit op de betreffende dag kiezen. U kunt dus een claim indienen voor de reis Gouda-Zwolle en vervolgens in een keuzelijst Gouda wijzigen in Rotterdam Alexander om voor de hele reis te claimen.

Hallo Mariken Stegmann en welkom bij de NS Community.

Uit je bericht maak ik op dat je al restitutie hebt gevraagd en dat dit is toegewezen maar dat je slechts een deel hebt terug gekregen. Ik wil je adviseren te reageren op de e-mail die je hebt ontvangen ter bevestiging van de restitutie. Mocht je nog geen restitutie hebben ontvangen kun je de tips van Tochjo gebruiken. 

Reageer