beantwoord

geld terug bij vertraging verkeerd behandeld

• 10 maart 2020
  • 5 reacties
  • 270 Bekeken

Beste NS, Ik heb een geld terug bij vertraging claim ingediend van +30 minuten met de IC direct vanwege een vertraging met de IC direct op 23 februari waarbij de trein Schiphol->Breda van 15:24 is uitgevallen en de volgende trein van 15:54 met +4 aankwam op Breda. Ik had origineel 16:15 moeten arriveren en heb dus 34 minuten vertraging gehad.

ik krijg nu de melding dat de claim is goedgekeurd maar aangepast naar een vertraging van 15-29 minuten. maar dat klopt niet want ik had 16:15 moeten aankomen in Breda en kwam pas om 16:49 aan, dat is voor zover ik kan beoordelen toch echt meer dan 30 minuten?

Een reisoptie waarbij ik eerder kon aankomen was er niet en zelfs al zou het dan 15-29 min zijn, dan klopt ook nog eens het toegekende bedrag niet welke zou horen bij een vertraging van 15-29 min vertraging.

Hierop dus contact opgenomen met de klantenservice maar zij geven aan dat er niks mee te doen is omdat de claim al is ingediend en afgehandeld?? Ja, zover was ik ook al dat is juist de reden dat ik contact zoek… vervolgens via de chat service weer contact gehad en zij zeggen neem contact op met de klantenservice en leg de klacht uit.. maar dat had ik nou juist al gedaan?

Het is niet dat ik van vertraging nou erg vrolijk wordt maar dat kan nou eenmaal gebeuren, maar dat er achteraf dan ook nog is zoveel gezeur bij komt dat is wel tamelijk frustrerend.

Ik kom helaas dus niet echt verder en hoop dat er vanuit dit forum naar gekeken kan worden?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 10 maart 2020, 20:44

Goedenavond Frequento. Welkom bij de NS Community.

De enige manier om de claim te laten herzien is in principe door een antwoord te sturen op de e-mail met daarin de afwijzing/toekenning. Het afhandelen van GTBV-claims is iets wat een selecte groep klantenservice-agents toebedeeld is en daar komt ook nog bij dat de manier van werken heel anders is dan bij de "reguliere” klantenservice. Begrijp ik goed dat je het nog niet via een reactie per e-mail hebt geprobeerd? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik zie ook niet hoe je dit met minder dan een half uur vertraging had kunnen redden. De ICD erna ging inderdaad ook niet naar Breda en met overstappen op de IC Eindhoven zou je het door de vertraging van die trein ook ver over de 30 minuten zijn gekomen.

Bij mijn laatste HSL-claim heb ik ook een veel te laag bedrag toegekend gekregen. Misschien veel nieuw/onervaren personeel? Ik heb ook het idee dat er op het moment een aantal mensen zit dat niet weet dat je bij 30+ min recht hebt op vergoeding van de hele ritprijs en bij een kwartier op de helft.

Goedenavond Frequento. Welkom bij de NS Community.

De enige manier om de claim te laten herzien is in principe door een antwoord te sturen op de e-mail met daarin de afwijzing/toekenning. Het afhandelen van GTBV-claims is iets wat een selecte groep klantenservice-agents toebedeeld is en daar komt ook nog bij dat de manier van werken heel anders is dan bij de "reguliere” klantenservice. Begrijp ik goed dat je het nog niet via een reactie per e-mail hebt geprobeerd? 

Badge +3

Geen zorgen, er staat standaard 15-29/30-59 minuten bij de claim maar de restitutie is normaal gesproken gewoon correct voor 30/60 minuten of meer. Wacht die dus even af.

Hooguit vergeten ze dan 1e klas, maar dan even contact opnemen met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

Geen zorgen, er staat standaard 15-29/30-59 minuten bij de claim maar de restitutie is normaal gesproken gewoon correct voor 30/60 minuten of meer. 

Hij geeft aan dat de claim al is goedgekeurd en dat er een toegekend bedrag in de e-mail staat. Dat wordt dan niet meer veranderd en is dan gewoon het bedrag dat wordt overgemaakt.

@Sascha NS: dank voor suggestie, ik heb inmiddels een reply gestuurd. toch vreemd dat dit niet telefonisch en via de chat verteld kan worden. voor een klant is de klantenservice gewoon een klantenservice en kan deze niet ruiken dat dit nog eens uit verschillende sub- categorieën bestaat waar je zelf dan achter moet zien te komen.. is het een idee zodra ik reactie heb dat ik dit hier deel?

@masd dank voor het nogmaals checken! en wat je inderdaad al schreef, claim dus idd goedgekeurd maar met verkeerd toegekend bedrag die niet klopt met een HSL vertraging van +30 min en ook niet hoort bij een HSL vertraging van 15-29 min

Reageer