beantwoord

Geld terug bij vervangend vervoer

• 11 februari 2017
  • 4 reacties
  • 408 Bekeken

Gisteravond, 10/2/17, is de intercity direct richting Breda vanaf Rotterdam om 23:51 uur uitgevallen waardoor ik mijn laatste aansluiting naar Gilze en Rijen miste. Ik was genoodzaakt een taxi te nemen en die dus ook te betalen. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om mijn reiskosten, voor de trein én de taxi, te declareren. Het ligt namelijk buiten mijn macht dat ik niet verder kon reizen en mijn eindbestemming met de trein te bereiken.
icon

Beste antwoord door Thom 11 februari 2017, 13:05

Ik maak u misschien niet blij, maar u had er beter aan gedaan even vooraf met de conducteur te overleggen. Hij had het u waarschijnlijk toegestaan en dat had u de kosten zonder meer teruggekregen. U heeft nu een taxi genomen op eigen initiatief en dan zijn de kosten voor u en niet voor NS. Het is dus niet zo dat wanneer u buiten uw macht niet thuis kunt komen u zonder overleg een taxi kunt nemen. Daar zou ook makkelijk misbruik van gemaakt kunnen worden, al ga ik daar in uw geval niet van uit.
U heeft geen enkel recht op teruggave maar mogelijk kunt u een beroep doen op coulance. Dat verzoek moet schriftelijk worden gedaan en zorgt u er vooral voor de taxibon er bij te doen. Zonder die bon is het kansloos. Succes is niet gegarandeerd, maar er wordt wel eens coulance verleend in bijzondere gevallen. Er is overigens een forse achterstand bij het beantwoorden van de normale post.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik maak u misschien niet blij, maar u had er beter aan gedaan even vooraf met de conducteur te overleggen. Hij had het u waarschijnlijk toegestaan en dat had u de kosten zonder meer teruggekregen. U heeft nu een taxi genomen op eigen initiatief en dan zijn de kosten voor u en niet voor NS. Het is dus niet zo dat wanneer u buiten uw macht niet thuis kunt komen u zonder overleg een taxi kunt nemen. Daar zou ook makkelijk misbruik van gemaakt kunnen worden, al ga ik daar in uw geval niet van uit.
U heeft geen enkel recht op teruggave maar mogelijk kunt u een beroep doen op coulance. Dat verzoek moet schriftelijk worden gedaan en zorgt u er vooral voor de taxibon er bij te doen. Zonder die bon is het kansloos. Succes is niet gegarandeerd, maar er wordt wel eens coulance verleend in bijzondere gevallen. Er is overigens een forse achterstand bij het beantwoorden van de normale post.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Reputatie 7
Badge +3
Als je op eigen initiatief een taxi neemt zijn de kosten in principe voor eigen rekening. Alleen indien dat op initiatief van personeel gebeurt zijn de kosten voor rekening van NS. De vraag is dus of je het NS-personeel hebt gevraagd wat je moest doen.

Als je op eigen initiatief een taxi hebt genomen kun je proberen of de klantenservice je in dit geval ter wille wil zijn maar in principe heb je in dat geval geen recht op vergoeding.

De kosten van de treinvertraging kun je op de normale manier claimen.
Bedankt voor de informatie!
Ik zit nog steeds op antwoord te wachten nav geen treinen op 10 januari 2017! Omdat dit voor het station bekend was niet ingecheckt en reguliere bus genomen omdat de ns bussen er nog niet eens waren! Ben benieuwd wanneer mijn declaraties eens behandeld worden en ik antwoord krijg op mijn mail

Reageer