beantwoord

Geld terug claim afgewezen.

• 29 september 2015
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Op zondag 23 augustus is mijn reis bijna 2 uur vertraagd door een aanrijding met een persoon (ter hoogte van Vught).
We moesten in de trein blijven en wachten. Na 1 uur en 45 minuten mochten we de trein verlaten. Via bussen zijn we naar station Den Bosch gebracht alwaar ik heb uitgecheckt.
De claim is ingediend onder nummer 40979205. Afgewezen omdat de treinreis geen vertraging zou hebben ondervonden!
Ingecheckt in Deurne om 10:41 uur, uitgecheckt in Den Bosch om 13:21 uur.

Waarom wordt deze claim afgewezen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 september 2015, 10:37

Goedemorgen Jverschuuren, en welkom!

Goed dat je het claimnummer noemt. Ik heb even voor je gekeken.

Allereerst erg vervelend dat je dit is overkomen. Het klopt dat er vanwege een aanrijding met een persoon een paar uur acties werden uitgevoerd op en rond het spoor, waar je op jouw traject last van kon hebben. Ons systeem zoekt automatisch naar een reis binnen de optimale route, en vanuit dat idee is er een vertraging geconstateerd van 18 minuten. Dit betekent dat tijdens de controle jouw reis niet is gevonden. Ik zie dat je die van 10.42 of 10.53 had kunnen nemen, ik vermoed dat het systeem precies degene heeft gepakt die jij niet hebt genomen.

Gezien jouw toelichting heb ik de claim alsnog laten goedkeuren, uiteraard. Je krijgt hiervan een apart bericht.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Jverschuuren, en welkom!

Goed dat je het claimnummer noemt. Ik heb even voor je gekeken.

Allereerst erg vervelend dat je dit is overkomen. Het klopt dat er vanwege een aanrijding met een persoon een paar uur acties werden uitgevoerd op en rond het spoor, waar je op jouw traject last van kon hebben. Ons systeem zoekt automatisch naar een reis binnen de optimale route, en vanuit dat idee is er een vertraging geconstateerd van 18 minuten. Dit betekent dat tijdens de controle jouw reis niet is gevonden. Ik zie dat je die van 10.42 of 10.53 had kunnen nemen, ik vermoed dat het systeem precies degene heeft gepakt die jij niet hebt genomen.

Gezien jouw toelichting heb ik de claim alsnog laten goedkeuren, uiteraard. Je krijgt hiervan een apart bericht.
Reputatie 6
Ik zie dat je die van 10.42 of 10.53 had kunnen nemen, ik vermoed dat het systeem precies degene heeft gepakt die jij niet hebt genomen.
Merkwaardig systeem is dat dan. Treinen worden immers in de minuut voor vertrek 'gereedgemaakt voor vertrek' zoals dat heet, om de 'scherpte en punctualiteit vast te houden'.
Het systeem gaat er dus vanuit dat iemand die incheckt binnen 1 minuut in de trein kan zitten? Terwijl in die minuut de deuren vast dichtgegooid worden?
Zoals aangegeven is dit een vermoeden. Ik weet niet welke trein TS uiteindelijk heeft genomen. Hoe dan ook is er een trein gevonden waarbij er een vertraging is geconstateerd van 18 minuten. Ik kan navragen welke dit was, maar TS vraagt hier niet om.

Reageer