beantwoord

Geld terug door vertraging

  • 26 november 2015
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Afgelopen dinsdag reden er in de ochtend geen treinen tussen Den Bosch en Utrecht. Om deze reden ben ik met de auto gegaan van Helmond naar Utrecht. Ik heb een maandabonnement en wil graag voor deze dag geld terug vragen, aangezien ik kosten heb moeten maken voor het vervoer per auto. Helaas moet ik gemiddeld ongeveer 2 keer per week geld terugvragen. Dat gaat prima als je ingecheckt bent geweest bij de NS. Hoe vraag ik mijn geld terug in dit geval?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 november 2015, 17:23

In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken. Een vergoeding voor abonnementskosten valt onder de eerste mogelijkheid.

Voor een vergoeding op basis van dit artikel is geen formulier beschikbaar. U moet daarvoor direct contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Alleen bij vertraging tijdens uw treintreis heeft U recht op geld terug. Als U zelf kiest voor alternatief vervoer zoals de auto wordt dat niet vergoed, dat is wettelijk zo geregeld.
Badge +3
In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken. Een vergoeding voor abonnementskosten valt onder de eerste mogelijkheid.

Voor een vergoeding op basis van dit artikel is geen formulier beschikbaar. U moet daarvoor direct contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer