beantwoord

Geld terug enkele reis na storm

  • 18 januari 2018
  • 2 reacties
  • 906 Bekeken

Ik heb mijn enkele reis rotterdam alexander naar bunnik niet kunnen gebruiken. Ik wil graag mijn geld terug.
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 januari 2018, 05:42

De regeling Geld terug bij vertraging is bedoeld voor situaties waarbij men daadwerkelijk gereisd heeft, met latere treinen of met door NS verzorgd vervangend vervoer, en met minstens 30 minuten vertraging op de eindbestemming is aangekomen. Als er geen reis gemaakt is, is de regeling Geld terug bij vertraging in principe niet de juiste manier om een vergoeding aan te vragen.

In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers wel hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken.

Voor een vergoeding op basis van artikel 6.1 is geen formulier beschikbaar zoals voor de regeling Geld terug bij vertraging. U moet daarvoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

2 reacties

Kun je doen via het online formulier Geld terug bij vertraging via de link https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Badge +3
De regeling Geld terug bij vertraging is bedoeld voor situaties waarbij men daadwerkelijk gereisd heeft, met latere treinen of met door NS verzorgd vervangend vervoer, en met minstens 30 minuten vertraging op de eindbestemming is aangekomen. Als er geen reis gemaakt is, is de regeling Geld terug bij vertraging in principe niet de juiste manier om een vergoeding aan te vragen.

In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers wel hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken.

Voor een vergoeding op basis van artikel 6.1 is geen formulier beschikbaar zoals voor de regeling Geld terug bij vertraging. U moet daarvoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Reageer