geld terug heen en terugreis

• 9 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

Vandaag bij de heen én terugreis vertraging. Terugreis zoveel vertraging dat ik wederom een taxi moet nemen om thuis te komen. Gaat om de heenreis van 14:56 die 15:01 vertrok waardoor ik mijn overstap miste.

Terugweg was het helemaal raak. 22:58 van Almere buiten naar Wageningen. Ik zou om 01.18 in Wageningen aankomen. Helaas heeft de trein tussen Almere Buiten en Amersfoort vertraring gehad waardoor ik niet meer op tijd op Ede Wageningen ben en dus genoodzaakt ben een taxi te bestellen tussen Ede en Wageningen. Geld terugvragen site werkt niet dus moet het op deze manier doen. Verwacht de €20 voor de taxi tussen Ede en Wageningen en de €16,88 graag terug.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap 'm niet helemaal. Normaal gesproken zou u bij een vertrek van 22.58 uur uit Almere Buiten om 0.46 uur aankomen op Ede-Wageningen. Vanavond was er inderdaad vertraging waardoor u de overstap in Amersfoort miste. Maar de trein van een half uur later reed wel gewoon, waardoor u om 1.16 uur aan kon komen in Ede-Wageningen. Hoe is uw reis precies verlopen?

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt het geld voor een taxi die u zelf neemt, helaas niet terug. Er zijn situaties dat NS een taxi voor u regelt die u niet hoeft te betalen, maar dat geldt in deze niet. NS is niet aansprakelijk te stellen voor vervolgschade, al veronderstelt u dat mogelijk wel, zo te zien. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen maar een taxi nemen op kosten van een ander. U heeft er ook op geen enkele wijze recht op, en dat is wettelijk zo geregeld. Leuker kunnen we het helaas niet maken, goedkoper voor u ook niet.

In de praktijk worden taxikosten @Jeroen94 alleen door NS betaald als deze taxi door NS geregeld is. De klant hoeft dan ook niet zelf te betalen.

Zelf geregelde taxi's worden dus niet vergoed, en zeker niet als er nog treinen rijden.

Van waar naar waar heb je de taxi genomen ?

Reputatie 7
Badge +1

Ik snap 'm niet helemaal. Normaal gesproken zou u bij een vertrek van 22.58 uur uit Almere Buiten om 0.46 uur aankomen op Ede-Wageningen. Vanavond was er inderdaad vertraging waardoor u de overstap in Amersfoort miste. Maar de trein van een half uur later reed wel gewoon, waardoor u om 1.16 uur aan kon komen in Ede-Wageningen. Hoe is uw reis precies verlopen?

Ik denk dat het een beetje verwarrend is geschreven, maar als het goed is, is het zo is verlopen:

Jeroen94 heeft om 22:58 de trein van Almere Buiten  naar Ede-Wageningen genomen en zou volgens planning om 00:46 aankomen op Ede-Wageningen. Vervolgens zou hij overstappen op de bus richting Wageningen, Busstation (Syntus lijn 88) die aldaar om 01:18 zou aankomen. 

Door een vertraging van de sprinter richting Amersfoort Centraal was de overstap op Amersfoort niet haalbaar en was hij genoodzaakt de eerstvolgende trein richting Ede-Wageningen te nemen en zou dan om 01:16 aankomen. De laatste bus richting Wageningen vertrekt om 0:55, deze heeft Jeroen94 dus gemist en was genoodzaakt om een taxi te nemen om toch nog naar huis te komen.

Reputatie 7
Badge +4

Als het klopt wat u schrijft, goed uitgezocht trouwens, dan had NS aan Jeroen wel een taxi kunnen verstrekken, maar het lastige is dat hij hem zelf heeft genomen. Het beleid is dat dat niet wordt vergoed. Het is dan te proberen met een brief aan NS. Het wordt echter zelden gehonoreerd.

Adres NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Reputatie 7
Badge +1

Over de heenreis gesproken. Ik vermoed daarbij dat het om de reis Ede-Wageningen - Almere Buiten ging.

De Intercity richting Alkmaar (14:56) heeft gedurende de rit inderdaad wat vertraging opgelopen, waardoor de overstap op Utrecht Centraal niet meer gehaald kon worden. Echter had u dan in de trein moeten blijven zitten om in Duivendrecht over te stappen op de Intercity richting Lelystad Centrum (16:01). U zou dan om 16:24 aankomen in Almere Buiten en dus maar 4 minuten vertraging oplopen. Vanzelfsprekend komt u dan niet in aanmerking voor de Geld Terug Bij Vertraging regeling.

Reageer