beantwoord

Geld terug Intercity Direct

• 21 november 2017
  • 16 reacties
  • 4473 Bekeken

Beste NS,

Bij het terugvragen van geld bij vertraging via Mijn NS kan ik niet aangeven dat ik met de intercity direct heb gereist.
Bij de ICD krijg je geld terug bij langer dan 15 minuten vertraging, maar in het formulier kan ik alleen aangeven 30-60 minuten of 60 minuten of meer. Vaak loopt mijn aanvraag hierdoor de eerste keer fout en duurt het erg lang om mijn geld terug te vragen.

Hebben jullie een oplossing hiervoor?

Groeten Isabelle
icon

Beste antwoord door Thom 21 november 2017, 11:06

Wat omslachtiger, maar u kunt het hier mee proberen:

https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat omslachtiger, maar u kunt het hier mee proberen:

https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Hallo isabelleblaas en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat Thom je al geholpen heeft. Laat je weten of het gelukt is?
Hi Arnold en Thom,

ik ken inderdaad het andere formulier (en het werkt!), maar ik vind dit wel omslachtig. Het zou helemaal top zijn als dit in de toekomst wel met Mijn NS kan!

Groetjes Isabelle
Goede tip! Ik zal het doorspelen naar de verantwoordelijke afdeling.
als ns echt klantgericht werkt doen ze dit automatisch. vertraging van >15 minuten dan gelijk geld terug op je rekening of ov chip. kan toch niet lastig zijnmet huidige technologie. @ Arnold; wanneer heb je dit gereed?

ps: er valt weer eens een ic direct uit; kan ik dan iig al de toeslag skippen want mijn vertraging is automatisch al meer dan 15 min

ps: en de volgende valt ook weer uit en de reisplanner zegt niks! Arnold wanneer gaat die app eens fatsoenlijk werken?
Goede tip! Ik zal het doorspelen naar de verantwoordelijke afdeling.
svp ook even mijn verzoekjes doorspelen.
Ik zal je feedback doorzetten AVH of en wanneer dit gaat veranderen durf ik niet aan te geven.
Is hier al nieuws over? Of nog steeds die omslachtige formulieren? Ik stel voor dat ik die bij de balie laat invullen door een ns medewerker; het is immers niet mijn fout dat er vertraging is. Kan ik dan ook gelijk cash geld terug krijgen?

Een ontevreden klant met alweer een half uur vertraging (2 treinen die uitvallen incl ic direct) tussen Amsterdam en Rotterdam. Als het nu al niet lukt zal het wel helemaal drama worden in september.

groet
Hallo AVH, ik begrijp dat je hier graag verandering in ziet. Dat is nog niet het geval en ik weet ook niet per wanneer en of dit zal gaan plaatsvinden.
Hallo AVH, ik begrijp dat je hier graag verandering in ziet. Dat is nog niet het geval en ik weet ook niet per wanneer en of dit zal gaan plaatsvinden.

Kortom we zijn weer niet klantgericht. De problemen met de intercity Direct (alleen de naam al) zijn inmiddels toch wel overduidelijk. Het lijkt mij dan ook niet onlogisch dat klanten een soepele manier van terugbetaling willen hebben. Wanneer gaan jullie hier nu eindelijk eens iets aan doen.

Dit is niet gericht tegen @Miriam NS maar meer tegen de organisatie NS.
Reputatie 6
Badge
Op termijn is het volgens mij de bedoeling dat de ICD GTVB-regeling wordt afgeschaft. Als ik het juist heb, zou dit eerst al ergens in 2017 de bedoeling zijn geweest. Omdat de punctualiteit nog steeds niet heel fantastisch is, kan NS het nog niet afschaffen/harmoniseren. Zonder inlog kan het wel vrij snel en wordt het ook vrij snel uitbetaald, maar het is dus wel van belang, dat je de juiste routing volgt.

En over de naam Intercity Direct: De zogenaamde normale 'Intercity' via Leiden is zodanig langzaam gemaakt door NS, dat ie er praktisch even lang(zaam) over doet tussen Rotterdam en Amsterdam als dat je met overstap via Utrecht reist of met de sprinter!!!!!!! via Breukelen. Dus de naam ICD vind ik dan toch nog best kloppend, zeg ik met enig sarcasme.
tjsa gemiste kans.

vertragingen goed verwerken in de planner is blijkbaar ook erg lastig... graag ook wat aandacht...

wederom ic trein 1 gecancelled en ic trein 2 te laat..

waste of time

moet dus wederom dat formulier invullen. of kan een ns medewerker dat voor me doen?
tekenend trouwens dat de “commerciele man” onderaan het rijtje staat van de ns website. klanten zijn blijkbaar het minst belangrijk.

en geen enkele keer wordt er gerefereerd naar de reiziger = klant

https://www.ns.nl/over-ns/wie-zijn-wij/raad-van-bestuur.html

Hoi Miriam, ik zie dat de thread al meer dan een jaar oud is, wanneer gaat dit veranderen?

Groet, Koen
Hoi Koen. Welkom bij de Community.

Ik heb je gebruikersnaam aangepast. Het is namelijk de bedoeling dat alleen de moderators de toevoeging NS hebben ;)

Ik ben bang dat hier nog geen verandering in is. Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht van de verantwoordelijke afdeling maar ik ben bang dat mijn antwoord hetzelfde is als die van Miriam: we weten helaas niet of deze aanpassing gaat komen en, als deze er wel komt, per wanneer dat dan zal zijn,
een trein laten uitvallen en niet eens een reden doorgeven. Jammer! weer vertraging.

is de website nu al gereed? krijg toch sterk de indruk dat de ns het noet gedeclareerde geld wel “makkelijk” verdiend vindt..

lijkt wel vechten tegen de bierkaai. wellicht de hsl eens weghalen bij de ns. beetje meer concurrentie kan geen kwaad lijkt me.

Reageer