beantwoord

Geld terug ivm vertraging, maar niet uit kunnen checken. Wat nu?

• 9 november 2015
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Vanochtend moest ik met de trein vanaf Dieren, via Arnhem en Utrecht Centraal naar Amsterdam Zuid. Op dit traject waren vandaag enorme vertragingen van meer dan 30 minuten. Nu is de NS zo vriendelijk om geld terug te geven als je een vertraging van meer dan 3p minuten hebt opgelopen, mits je in- en uitgecheckt bent. Nu zij het zo dat ik bij aankomst op Amsterdam Zuid niet uit kon checken, aangezien ik zogenaamd te weinig saldo zou hebben. Nog even snel op de 'oplaad-automaat' gekeken, wat zei dat ik nog genoeg saldo had en alleen was ingecheckt. Nu ben ik dus niet uitgecheckt en is er 10 euro van mijn ov chipkaart afgeschreven en kan ik dus ook geen geld terug vragen in verband met de vertraging.
Wat moet ik nu doen om te zorgen dat ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 november 2015, 12:31

Hoi Sophie. Het feit dat je niet kon uitchecken, betekent niet dat je geen recht hebt op GTbV, gelukkig maar! Ik raad je aan om een brief of e-mail te sturen naar mijn collega van de afdeling Claims. Als je dan je kaartnummer noemt, en even aangeeft hoe je hebt gereisd en wat er is gebeurd, dan kunnen zij jouw verzoek in behandeling nemen.

Als je via de reguliere weg zou claimen, dan zou de claim waarschijnlijk afgewezen worden vanwege de problemen met in- en uitchecken. Per brief of e-mail wordt je claim niet door de computer maar persoonlijk beoordeeld. Vermeld in je brief ook dat er instaptarief van je kaart is afgeschreven. Dan zullen zij naar beide zaken kijken.

Succes, Sophie!
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Sophie, welkom op het forum.
Je komt inderdaad niet in aanmerking voor geld terug bij vertraging als je niet uitcheckt, er is dan niet bekend waar je naartoe bent gereisd. Wel kom je mogelijk in aanmerking voor geld terug bij vergeten check-out, ik begrijp dat er €10,- instaptarief is ingehouden? Deze reis had je uiteindelijk €17,60 gekost, dit kan ook verklaren waarom je niet uit kon checken.
Je kan voor meer informatie ook even contact opnemen met onze klantenservice, we zijn telefonisch op 030-7515155 of via Twitter 24/7 te bereiken.
Hoi Sophie. Het feit dat je niet kon uitchecken, betekent niet dat je geen recht hebt op GTbV, gelukkig maar! Ik raad je aan om een brief of e-mail te sturen naar mijn collega van de afdeling Claims. Als je dan je kaartnummer noemt, en even aangeeft hoe je hebt gereisd en wat er is gebeurd, dan kunnen zij jouw verzoek in behandeling nemen.

Als je via de reguliere weg zou claimen, dan zou de claim waarschijnlijk afgewezen worden vanwege de problemen met in- en uitchecken. Per brief of e-mail wordt je claim niet door de computer maar persoonlijk beoordeeld. Vermeld in je brief ook dat er instaptarief van je kaart is afgeschreven. Dan zullen zij naar beide zaken kijken.

Succes, Sophie!
Dankjewel! Dit zal ik doen! Naar welk e-mailadres moet ik dan mailen?
Een e-mail kun je sturen door 'mail' te typen in je gesprek met onze virtuele assistent Eva (https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent). Zij zorgt voor de rest.

Succes!
Een e-mail kun je sturen door 'mail' te typen in je gesprek met onze virtuele assistent Eva (https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent). Zij zorgt voor de rest.

Succes!

Top! Bedankt!

Reageer